تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت تحریم دانشگاه صنعتی شریف

آخرین وضعیت تحریم دانشگاه صنعتی شریفبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، در ابتدا به معضلات نظام آموزش عالی کشور پرداخت و اظهار کرد: امروزه تعدد نهادهای سیاست‌گذار و حاکمیتی مرتبط باعث شده است که اتفاق نظر و اجماع در مورد آینده آموزش عالی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: از دو دیدگاه می‌توان به بحث کیفیت و پیشرفت علم در کشور نگریست؛ در ابتدا نظرگاه تولید علم را با شاخص سرانه مقاله علمی می‌سنجند و در نگاه دیگر تجاری‌سازی علم و تولید فناوری و کمک به اشتغال را اصل می‌دانند به همین دلیل در آموزش عالی به منظور پیروی از یک خط مشی در دانشگاه به رأی واحد دست نیافته‌ایم.

نگاه دستوری یکسان به همه دانشگاه‌ها پاسخگو نیست

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با اشاره به نگاه دستوری و بخشنامه‌ای به تمامی دانشگاه‌های کشور، افزود: بدون توجه به جایگاه سابقه و منطقه‌ای که دانشگاه در آن واقع است نمی‌توان برای آن بخشنامه‌ای صادر کرد و امروزه نگاه دستوری یکسان به همه دانشگاه‌ها پاسخگو نخواهد بود.

فتوحی در ادامه به دانشگاه‌های سطح یک اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های سطح یک کشور در جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی باید دارای استقلال بیشتری باشند.

زمان رفع تحریم دانشگاه مشخص نیست

وی در خصوص آخرین وضعیت تحریم‌ها در این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی شریف از دوران قبل از برجام تا امروز در تحریم است، همانطور که برخی افراد و سازمان‌ها از سوی برخی نهادهای جهانی با تحریم مواجه شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: این دانشگاه نیز در لیست تحریم قرار گرفت و ما به همراه وزارت امور خارجه همچنان در مذاکرات خود پیگیر رفع این موضوع هستیم تا از این طریق دانشگاه از تحریم خارج شود.

فتوحی اضافه کرد: این در حالی است که برنامه‌های مختلفی را با اتحادیه اروپا  دنبال می‌کنیم.

وی افزود: اینکه بگوییم این تحریم‌ها چه زمانی برداشته خواهد شد، مشخص نیست و این سوال مربوط به مسائل سیاسی کشور است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است 5 دانشگاه و تعدادی از پژوهشگاه‌ها در کشور انتخاب شوند تا طی مدت زمانی مشخص جزء 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

وی گفت: دانشگاه شریف نیز یکی از این دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که خوشبختانه در این راستا تفاهم‌نامه و قراردادهای مطلوبی در عرصه‌های بین‌المللی امضاء شده است و همچنان تاکنون ارتباطات بین‌المللی با کشورهای مختلف شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: وظیفه ما این است  که فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه را گسترش دهیم و با دانشگاه‌های برتر جهانی ارتباط مناسب و مطلوبی شکل دهیم اما طبیعتا مسائل سیاسی کشور نمی‌تواند بر روابط بین‌الملل ما بی‌تأثیر باشد؛ این تأثیرات به آن اندازه که در جامعه شایع است، می‌تواند برای روابط و عرصه‌های جهانی نیز مشکل آفرین باشد.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت تحریم دانشگاه صنعتی شریف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..