تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از 13 میلیون تحت پوشش پزشک خانواده روستایی هستند

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت:

بیش از 13 میلیون تحت پوشش پزشک خانواده روستایی هستندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا میرزایی مدیر کل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برنامه پزشک خانواده روستایی بعد از 13 سال 28میلیون و700 هزار نفر را تحت پوشش دارد و طی این مدت شاخص های سلامت ارتقا و درجمعیت روستایی، مرگ و میر مادران باردار و مرگ کودکان زیر یک سال و زیر 5 سال کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش، سلامت و امنیت سه نیاز پایه‌ای هر جامعه محسوب می‌شود و دولت‌ها باید این نیاز‌ها را رایگان در اختیار مردم قرار دهند، بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت در همین راستا دولت‌ها را مکلف کرده است که خدمات بهداشتی و درمانی سطح اول را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

میرزایی  با بیان اینکه نظام سلامت در هر کشوری تابع سیاست‌های کلان سازمان بهداشت جهانی است تصریح کرد:نظام سلامت درایران چند هدف اصلی دارد که مهمترین آن خدمات رسانی بهداشتی و بهینه به آحاد جامعه است که باید عدالت در سلامت و افزایش دسترسی‌ها را در دورترین نقاط فراهم کند تا رضایت مردم جلب و شاخص‌های بهداشتی و درمانی ارتقا یابد؛ سازمان بیمه سلامت ایران می‌خواهد خدمات مناسب بهداشتی و درمانی را به بیمه شدگان تحت پوشش خود ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه پزشک  از سال ۸۴ درراستای خدمات رسانی  بهداشتی و درمانی به روستائیان درحال اجرا است افزود: اجرای طرح پزشک خانواده روستایی برنامه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران است به طوری که در روستا‌ها به تعداد لازم پزشک، ماما و کادر سلامت درچهار هزارمرکز مجری این طرح مستقر شده اند تا دسترسی‌های بهداشتی و درمانی برای ساکنان روستایی، عشایری و همچنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفرجمعیت فراهم شود.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هدف اصلی سازمان بیمه سلامت خدمات رسانی مطلوب و مناسب به حدود ۳۶ میلیون بیمه شده تحت پوشش است تا دسترسی‌ها برای بیمه شدگان تسهیل شود.

میرزایی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت حفاظت مالی مردم است، گفت: این سازمان در برنامه پزشک خانواده روستایی خدمات درمانی سطح اول را با دریافت ۵ هزار ریال فرانشیز و خدمات بهداشتی را رایگان در راستای حفاظت مالی و کاهش پرداخت از جیب مردم ارائه می‌کند همچنین روستائیان در قالب نظام ارجاع و با پرداخت فرانشیز بسیار ناچیز، خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی و بستری با مراجعه به بیمارستان‌ها و واحد‌های درمانی طرف قرارداد دریافت می‌کنند.

پوشش 36 میلیونی بیمه سلامت در جامعه

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از اهداف کلان سازمان بیمه سلامت ایران، ارائه خدمات سلامت مناسب و کیفی به حدود ۳۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش خود است

میرزایی بیان کرد:  سازمان به دنبال صیانت و پایداری از حقوق بیمه‌شدگان، حفاظت مالی از آن‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم و جلب رضایت جمعیت روستایی، عشایری و شهری است؛ این مهم با مشارکت وزارت بهداشت و هدایت وزیر بهداشت و همکاری و هماهنگی معاونان بهداشت و درمان در حال اجرا است.

پزشک خانواده با اعتبار 300 میلیون تومانی کلید خورد

وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در اواخر سال ۸۴ اجرای طرح پزشک خانواده روستایی را با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان شروع کرد که روز به روز درحال گسترش است؛ برنامه پزشک خانواده برای سه گروه جمعیت کل روستایی، جمعیت عشایری و جمعیت شهر‌های کوچک زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود که هم اکنون این گروه‌ها جمعیتی بالای ۲۸ میلیون نفر را شامل می‌شوند.

میرزایی افزود: برنامه پزشک خانواده روستایی امروز بعد از ۱۳ سال ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفررا تحت پوشش دارد و خدمات بهداشتی و درمانی کیفی را به روستائیان و عشایر ارائه می‌کند؛ طی این مدت شاخص‌های سلامت ارتقا و درجمعیت روستایی، مرگ و میرمادران باردار و مرگ کودکان زیر یک سال و زیر ۵ سال کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: ارائه بسته خدمات روستایی هرسال در حال افزایش است و وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر به دنبال تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، اجرای برنامه نظام ارجاع الکترونیک و خدمات رسانی کیفی و مناسب در سه سطح خدمات اول، دوم و سوم است که این مهم نیاز به مشارکت و همراهی مردم کشور دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از 13 میلیون تحت پوشش پزشک خانواده روستایی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..