تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

وبسایت چیدانه: افرادی مانند من که از طرفداران پر و پا قرص گیاهان هستند، این روزها بسیار شاد و راضی به نظر می رسند که گیاهان آپارتمانی از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفته و سعی می کنند گلدان های بیشتری را با اطلاع از خصوصیات و نیازهایشان در فضای داخلی خانه نگهداری کنند. از آنجایی که رنگ صورتی برای خانم ها جایگاه ویژه ای دارد، در این مطلب قصد داریم ۸ گیاه آپارتمانی به رنگ صورتی را به شما معرفی کنیم. البته قبل از هیجان بیشتر بدانید که در گونه ها و واریته های مختلف می تواند درصد این رنگ صورتی کم و زیاد شود. این گیاهان آپارتمانی رنگ صورتی را در برگهای خود نمایان می کنند و از گلهای صورتی صرف نظر شده است.

آگلونما Aglaonema commutatum

رنگ صورتی در این گیاه در صورتی ظاهر می شود که از ارقام مخصوص باشد. رنگ برگ در تنالیته های متنوع صورتی با رنگ سبز ترکیب شده است. آگلونما به نور غیرمستقیم و متوسط، دمای ۱۰-۱۵ درجه سانتیگراد نیاز دارد. در بین دو آبیاری خاک باید خشک شود. کوددهی را در فصل رشد و هر دو هفته یکباربه میزان ۲ گرم در لیتر انجام دهید.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

کالاته آ/ کالاتیا Stromanthe sanguinea

برگ های زیبای این گیاه آپارتمانی از سبز و صورتی تشکیل شده و مثل رنگ با قلموی آبرنگی روی برگ قرار گرفته اند. این گیاه نیاز به خاک مرطوب ولی نه کاملا خیس دارد. در نور غیر مستقیم آفتاب و نیم سایه قرار دهید. آفتاب مستقیم ممکن است رنگ زیبایش را از بین ببرد. دمای محیط را حدود ۱۵ درجه سانتیگراد نگه دارید. در فصل رشد یعنی در بهار و تابستان هر هفته کود مخصوص به میزان یک گرم در لیتر نیاز است.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

فیتونیا Fittonia albivenis

یکی از جذابیت های این گیاه آپارتمانی در کنار رنگ صورتی رگ برگ ها و یا خود برگ هایش، نقوشی است که از رگبرگ های آن حاصل شده است. این گیاه را در رنگ های متنوعی می توانید پیدا کنید که صورتی یکی از آنهاست. نور گیاه متوسط و آبیاری ۲-۵ روز یکبار انجام شود. برای فیتونیا کود دهی دو هفته یکبار به میزان ۲ گرم در لیتر، در بهار و تابستان نیاز است.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

واریته فیکوس Ficus doescheri

گیاه فیکوس واریته های مختلفی دارد. ولی این واریته ای که معرفی می شود، رگبرگهای صورتی روشن و برگهایی مشابه بنجامین ابلق (بدون نیزی نوک برگ) دارد. در فاصله دو آبیاری مطمئن شوید که سطح خاک خشک است. نور غیر مستقیم و دمای حدود ۲۰-۲۵ درجه سانتیگراد برای فیکوس ایده آل است. اگر فیکوس را در گلدان کوچک قرار دهید، رشدش محدود می شود.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

برگ بیدی Tradescantia tricolor

این گیاه هم مانند موارد دیگر در شرایط مختلف محیطی، درصد متفاوتی از رنگ صورتی را نمایان می کند ولی آنچه اهمیت دارد این نکته است که مطمئن شوید این گیاه از واریته ای باشد که رنگ صورتی را روی برگ خود نشان می دهد. در نور زیاد برگها دچار سوختگی شده و در نور کم، طرح و نقش خود را از دست می دهند. دما را حدود ۲۵ درجه سانتیگراد نگه دارید. آبیاری را ۲-۳ بار در هفته و کود دهی را در فصل رشد، هر دو هفته به میزان ۳ گرم در لیتر انجام دهید.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

فیلودندرون گوش گرگی Philodendron erubescens

این گیاه در واقع رقمی به نام Pink Princess از گونه معرفی شده است. با نگاه کردن به برگ های این گیاه تصور می کنید تنها کمی رنگ صورتی روی برگ آن ریخته است! طرح روی برگ کاملا اتفاقی است و نمی توان پیش بینی در مورد آن داشت. نور غیرمستقیم و آبیاری منظم با خاک زهکشی شده زندگی خوبی به این گیاه می بخشد. دمای محیط را بین ۱۲-۱۵ درجه سانتیگراد نگه دارید.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

هیپوستس Hypoestes phyllostachya

نکهداری این گیاه بسیار ساده است و دلیل محبوبیتش را می توان طرح و نقش های غیرقابل پیش بینی روی برگ ها دانست. رنگ صورتی در این گیاه بیشتر از گیاهان قبلی دیده می شود. هیپوستس را در محل نیم سایه آفتاب نگهداری کنید. پس باید بگوییم که انتخاب خوبی برای خانه های کم نور خواهد بود. کوددهی این گیاه هم مانند اغلب گیاهان آپارتمانی در فصل رشد و هر دو هفته به میزان ۱ گرم در لیتر انجام شود. خاک را مرطوب ولی نه غرقابی نگه دارید.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!

موسی در گهواره/ رهوئو Rhoeo spathacea

زیبایی این گیاه آپارتمانی تفاوت رنگ پشت و روی برگ آن است. روی برگ سبز و صورتی و زیر آن به رنگ بنفش دیده می شود. نور غیر مستقیم و کامل، آبیاری ۲ بار در هفته برای این گیاه نیاز است. بهتر است خاک را مرطوب نگهدارید.

گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گل و گیاه آپارتمانی، رنگ صورتی برگها رو باور کن!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..