تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ساخت‌وساز با بیشتر شدن سقف وام

به گزارش شما نیوز ، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به آمار بانک مرکزی در خصوص رشد ۱۸۰ درصدی وام مسکن در حوزه ساخت و ساز و رشد ۲۸ درصدی تسهیلات خرید مسکن، گفت: رشد تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن ۱۰۰ درصد در رشد تقاضا و ساخت و سازها موثر بوده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای خروج مسکن از رکود اعطای تسهیلات بسیار موثر است، افزود: افزایش سقف وام و بالا رفتن سهم تسهیلات در قیمت ساخت و خرید مسکن می تواند طرف تقاضا را تحریک و بازار را در بخش مسکن از رکود خارج کند.

بالا رفتن سقف وام مسکن در رونق بازار اثر داشته است

شهریاری با تاکید بر اینکه بالا رفتن سقف وام مسکن حتما در رونق بازار اثر داشته البته تا حدودی ممکن است به افزایش قیمت ها نیز منجر شود، تصریح کرد: به لحاظ رونق بخش مسکن و فعال شدن این بخش که بخش مهمی از تولید و رشد کشور را به خود اختصاص می دهد افزایش سقف وام در این حوزه می تواند پیامدهای نرخ رشد را افزایش داده و اشتغال را نیز وضعیت بهتری برخوردار کند.

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت در بحث تسهیلات مسکن پدیده مثبتی تلقی می شود، گفت: مسکن بعد از یک رکود بسیار طولانی که شاید بی سابقه بوده و در حدود ۵ سال به طول انجامید اکنون حباب سال های ۹۰ و ۹۱ و اوایل ۹۲ را تخلیه کرده است.

سیاست های ارزی و تورمی عوامل تاثیر گذار در نرخ ها

شهریاری با تاکید بر اینکه اکنون قیمت مسکن این اجازه را پیدا کرده که متناسب با تورم چند ساله مجددا به یک حد تعادلی برسد، افزود: از این رو با توجه به سیاست های ارزی و تورمی که ما در ماه های آینده خواهیم داشت قیمت مسکن در ماه های آتی روند صعودی خود را به شکل آرام ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روند نرخ مسکن همسو با تورم در پایتخت بیشتر محسوس خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ساخت‌وساز با بیشتر شدن سقف وام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..