تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری دیدنی از سفینه فضایی که انسان‌ها را به مریخ می برد

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کپسول فضایی اژد‌های شرکت اسپیس ایکس و تنه آن در جدیدترین آزمایش در مکانی ایزوله قراردارند تا تمامی سیستم‌های آن به ویژه سیستم برق کنترل وبررسی شوند.

مقام‌های شرکت اسپیس ایکس امیدوارهستند، از کپسول فضایی اژد‌ها برای ارسال انسان‌ها به سیاره مریخ در بازه زمانی سال ۲۰۲۴ استفاده شود.

اکنون کپسول اژد‌ها درحال طی کردن تست‌های الکترومغناطیس درمحیطی ویژه است، ازجمله ویژگی‌های فضای استفاده شده برای تست الکترومغناطیس فضاپیما، ساکت بودن آن است که حالتی شبیه به فضا را شبیه سازی می‌کند.


این آزمایش در مرکز پلوم بروک (Plum Brook Station facility) بزرگترین محفظه خلا در جهان، متعلق به ناسا در اوهایو انجام می‌شود تا کارآزمایی سفینه در فضای خلاء بررسی شود.

برخلاف نسخه‌های قبلی، کپسول جدید فضایی شرکت اسپیس ایکس برای ارسال انسان به سیاره سرخ طراحی شده است و همچنین می‌تواند برای ارسال هفت فضانورد به کره ماه یا ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) نیز مورد استفاده قرارگیرد.

در بدنه کپسول ۴، پنجره ساخته شده از موادی محافظ وجود دارد که به سرنشینان خود اجازه می‌دهد به مشاهده کره زمین، ماه و منظومه شمسی بپردازند.


پس از چندین شکست در پرتاب، کپسول‌های جدید اسپیس ایکس از ایمنی بالا و فناوری‌های پیچیده درساخت برخوردار شده اند و به تازگی محموله بزرگی از مواد غذایی وتجهیزات به وسیله کپسول ساخت این شرکت به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده است.

مقام‌های اسپیس ایکس امیدوار هستند اولین محموله تجهیزات را درسال ۲۰۲۲ با استفاده از کپسول فضایی به سیاره مریخ ارسال کنند و پس از آن درسال ۲۰۲۴ محموله و اولین سرنشینان انسانی را به سوی آن سیاره اعزام کنند.

ازجمله ویژگی‌های منحصربه فرد کپسول فضایی نسل آینده ساخت اسپیس ایکس، توان بازگشت به کره زمین، سوخت گیری و پرتاب مجدد به سوی ماموریتی جدید است که به این شرکت اجازه می‌دهد در هزینه‌های ساخت صرفه جویی قابل توجهی به دست آورد.


ایلان ماسک مالک اسپیس ایکس اعلام کرده است درنظر دارد تمدن جدیدی از انسان‌ها در سیاره مریخ ایجاد کند. افزون بر کپسول فضایی، دانشمندان ناسا درحال ساخت و تکمیل موشک بزرگی از سری موشک‌های فالکون هستند که به صورت عمودی حرکت می‌کند و به وسیله ۳۷ موتور از نوع رپتور، برای فرار از گرانش زمین و سرعت بالا درحین حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ایلان ماسک همچنین اعلام کرده است افزون بر تمرکز برای ساخت هرچه سریع‌تر فضاپیما، در نظر دارد ویژگی‌های امنیتی و ایمنی بالایی برای فضانوردان مهیا کند تا با کمترین تهدید روانه سفربه سیاره سرخ شوند.
منبع:dailymail
انتهای پیام/

تصاویری از سفینه فضایی که انسان ها را به سیاره سرخ می برد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری دیدنی از سفینه فضایی که انسان‌ها را به مریخ می برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..