تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۲۴ انجمن حمایت زندانیان در ایران داریم/بیش از ۱۵۰ خانوار محتاج شناسایی شدند

به گزارش شما نیوز ، اصغر جهانگیر در بیستمین جشن حمایت از خانواده زندانیان که به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز در تالار آبگینه برگزار شد، گفت: در هر جامعه‌ای گسترش آسیب‌های اجتماعی منجر به گسترش جرم می‌شود و یکی از این آسیب‌ها متوجه خانواده زندانیان است و باید تلاش کرد تا حساب خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود تا آسیب‌دیدگی خانواده زندانی کمتر شود.

وی با بیان اینکه نگاه‌های سنگین اجتماع به خانواده زندانی باعث می‌شود این افراد از جامعه طرد شوند و حتما زمینه بیکاری و نهایتا مجرم شدن آنها را فراهم می‌کند، گفت: در این شرایط حمایت از خانواده زندانیان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نباید فراموش کنیم که اینها همه در مسیر توجه به منویات رهبری است.

جهانگیر یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از خانم‌هایی که همسرانشان در زندان هستند تحت  آموزش‌های ویژه قرار گرفتند تا در جهت کاهش طلاق و عدم فروپاشی زندگی‌شان حرکت کنند. همسران این خانواده‌ها تسهیلاتی گرفتند تا کارآفرین شده و زمینه مجرم شدن آنها کاهش یابد. در این حوزه فرزندان افراد زندانی هم در اپلویت قرار گرفتند و در کنار آموزش‌های مقابله با اعتیاد بیش از سه هزار نفرشان هم که ترک تحصیل کرده بودند به مدارس بازگشتند.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: ۷۳ درصد زندانیان یکی از عوامل ورود را فقر و تنگدستی؛ ۵۳ درصد محیط ناباب و دوستان و ۴۳ درصد بی‌سوادی و فقر فرهنگی و ۱۷ درصد رفتارهای پر خطر را عامل زندانی شدن دانستند.

وی یادآور شد: در کشورمان ۲۲۴ انجمن حمایت داریم که ۸۰۰ عضو فعال دارد و تلاش می‌کنند به صورت غیرانتفاعی از آلام خانواده زندانیان بکاهند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بیش از ۱۵۰ خانوار به صورت فوق‌العاده شناسایی شدند که اینها مشکلات خاصی نظیر ابتلا به سرطان داشتند یا اینکه برخی از آنها پدر و مادر هر دو در زندان بودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۲۴ انجمن حمایت زندانیان در ایران داریم/بیش از ۱۵۰ خانوار محتاج شناسایی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..