تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحول در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین +فیلم

تحول در در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت ویرجین هایپرلوپ وان متعلق به ریچارد برانسون، در حال کار بر روی سرویس جدیدی با نام کارگو اِسپید (Cargospeed)  است که در صورت عملی شدن، با هزینه‌ها و سرعت‌های مشابه به سرعت هواپیما‌ها ؛ جا‌به‌جایی محوله‌های بزرگ کالا را انجام می‌دهد.

ویرجین هایپرلوپ وان در سال 2016 قراردادی را برای انجام مطالعه امکان‌سنجی این طرح با شرکت DPورلد بندر دبی امضا کرد. هدف این قرارداد چگونگی جا‌به‌جایی کالاها با هایپرلوپ در داخل بنادر بود. در حال حاضر طرفبن قرارداد به برنامه مشخصی برای ساختار عملکرد این سیستم دست پیدا کرده اند.

این سرویس که به طور کامل DP ورلد کارگواسپید (DP world Cargospeed) نام دارد، برای پاسخگویی به افزایش نیاز برای حمل‌ونقل کالاهای مهم در دهه‌های آینده طراحی شده است. این شرکت‌ها معتقدند که حمل‌ونقل کالا در جهان تا سال 2050، چهار برابر می‌شود و شبکه‌ای از لوله‌های هایپرلوپ با سرعت بالا، بهترین راه برای از برطرف کردن سرعت پایین خطوط هوایی، جاده‌ها و راه‌آهن است.

سیستمی که شرکت ویرجین هایپرلوپ وان مورد استفاده قرار می‌دهد، عینا شبیه سرویسی است که برای خدمات مسافرتی استفاده می‌شود. نوعی سیستم حمل‌ونقل ترکیبی که توانایی حرکت با سرعت حدود 1000 کیلومتر بر ساعت دارد. در حال حاضر ویرجین هایپرلوپ ادعا می‌کند که قادر است با هزینه‌های مشابه، سفرهایی که کامیون‌های باربری در چهار روز می‌پیماید؛ تنها در مدت زمان 16 ساعت طی کند. 

تحول در در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین+ فیلم
در صورت اتمام این سیستم، تمامی بنادر تحت نظارت DP ورلد به فناوری هایپرلوپ مجهز خواهد شد و می‌توان کالاها را به طور خودکار در داخل لوله‌های مسیر بارگیری کرد تا به مقصد مورد نظر خود منتقل شوند.

فراتر از تحویل سریع و آسان کالاها و صرفه‌جویی در زمان، این سیستم می‌تواند مزیت‌های بیش‌تری نیز به همراه داشته باشد، به این صورت که کالاها در زمان کمتری در داخل لوله هایپرلوپ بارگیری می‌شود، بنابراین به فضای انبار کمتری نیاز است و در نتیجه هزینه‌های عملیات به طور کلی کمتر خواهد شد.

تحول در در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین+ فیلم
ویرجین هایپرلوپ وان به تازگی مسیری به طول 10 کیلومتر در ابوظبی امارات متحده عربی را به عنوان طرح‌ آزمایشی معرفی کرده است اما هنوز مشخص نیست که این طرح با همکاری کارگواسپید هست یا نه؟ زیرا شرکت کارگواسپید برای تکمیل پروژه خود به مسیر بندر بمبئی در هند اشاره می‌کند. با تکمیل شدن پروژه بزرگراه بمبئی-پونه روزانه تا 110 هزار دستگاه خودروی حمل‌ونقل می‌توانند با استفاده از سیستم هایپرلوپ زمان جابه‌جایی کالاها با کامیون را از دو تا سه ساعت به 25 دقیقه کاهش داد.

تحول در در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین+ فیلم

هنوز این شرکت برنامه زمانی معینی برای راه‌اندازی و افتتاح سرویس کارگواسپید اعلام نکرده است، اماریچارد برانسون رئیس ویرجین، فناوری هایپرلوپ را بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرد و گفت که امید دارد بین دو تا سه سال آینده اجرایی شود. در حالی که هدف سیستم هایپرلوپ رسیدن به سرعت بیش از 1000 کیلومتر بر ساعت برای انتقال است، سریع‌ترین نمونه از محصولات ویرجین هایپرلوپ وان طی آزمایشی در ماه دسامبر گذشته توانست به سرعت 387 کیلومتر بر ساعت برسد. به نظر می‌رسد که هایپرلوپ برای رسیدن به هدف نهایی، مسیر طولانی را پیش رو دارد.

در ادامه فیلم تبلیغاتی این سیستم حمل‌و‌نقل را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید:
ایده تاکسی‌های پرنده در آینده به واقعیت می‌پیوندد؟ +تصاویر
نسل آینده تاکسی‌های پرنده با ظاهری عجیب + تصاویر

انتهای پیام/

انقلاب در سیستم حمل‌و‌نقل با هایپرلوپ وان ویرجین

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحول در صنعت حمل و نقل با هایپرلوپ وان ویرجین +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..