تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز نشست «هم اندیشی ارائه راهکار‌ها برای حمایت از کالای ایرانی»

نخستین «هم اندیشی ارائه راه کار‌ها برای حمایت از کالای ایرانی» با همکاری صدا و سیما برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین نشست «هم اندیشی ارائه راهکار‌ها برای حمایت از کالای ایرانی» به همت سازمان صدا و سیما در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.

در این همایش راهکار‌هایی برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ارائه و بر سر این راهکار‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.

در این مراسم عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مرتضی میرباقری معاونت سیما، حمید شاه‌آبادی معاونت صدا، سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور و ... حضور دارند.

در ابتدای این مراسم، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی گفت: سال 97 سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده شد. حمایت از کالای ایرانی امر ساده ای نیست و امری راهبردی و پر اهمیت است.  تولیدات هر کشور ثمره و حاصل زحمات و تلاش های علمی و فنی یک ملت است. اگر ملتی بتواند کالای خوب را در تراز جهانی و رقابتی تولید کند، آن کشور در تراز جهانی قرار  می گیرد و آبرو و وجهه او در جهان بالا می رود.

وی افزود: اما اگر ناتوان باشد و به شکل انفعالی در جامعه جهانی عمل کند، بازار خود را به دست بیگانکان می دهد و لطماتی را در اقتصاد تحمل می کند. خوشبختانه کشور ما دارای موسسات برجسته و شرکت های دانش بنیان است. توان تولید کالای مورد نیاز خود را دارد و می‌تواند در تراز جهانی هم باشد.کشور ما نفت خیز است و این در عین اینکه مزایایی برای ما دارد، از جهتی هم به ما ضربه زده است. ما در تاریخ مشاهده کردیم که هر بار که ارز بیشتر به دست آوردیم، سهم کالاهای خارجی در کشور بیشتر شد و ضربه بزرگی به بازار اقتصادی وارد شد. به عبارتی ما امروز در پارادوکس نفت و تولید ملی قرار داریم و برای همین باید برنامه ریزی راهبردی برای تولید کالای ایرانی داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی اظهار کرد: شاید استراتژی جایگزینی واردات یکی از استراتژی های مفید زمانه ما باشد. اگر می خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم، باید سهم بازار داخلی را افزایش و سهم بازار خارجی را کاهش دهیم و مدام روند تولید ملی خود را پایش و ارزیابی کنیم. به هر حال بحث سر بود و نبود اقتصاد ماست. اگر نتوانیم در ابن باره کار کنیم، اشتغال هم نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: استراتژی دیگر توجه به توسعه صادرات و بهره گیری از ظرفیت گردشگری است. یک نکته را هم بگویم؛ اینکه تحریم های آمریکا برای ما کاملاً بی اثر است. ملتی که دارای توانمندی بی شمار در همه عرصه هاست، تحریم ها بر آن اثری نخواهد داشت. نه تنها تاثیر منفی ندارد، بلکه میتواند موثر هم باشد؛ به طوری که با به کارگیری استراتژی توسعه صادرات و جایگزینی واردات می توان به سمت اقتصاد مقاومتی رهنمون کند.

علی عسکری در پایان گفت: رسانه ملی رسانه ای توسعه محور و پیشرفت مدار است و ما در خدمت همه نهادها هستیم تا بتوانیم در راستای حمایت از تولید ملی قدم برداریم.

در حال تکمیل...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز نشست «هم اندیشی ارائه راهکار‌ها برای حمایت از کالای ایرانی»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..