تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای قاعدگی نامنظم چه باید کرد؟

پرسش: نزدیک به 2ساله که ازدواج کردم و 26 سالمه .من از 14 سالگی که قاعدگیم شروع شد تا الان قاعدگیهای نامنظمی داشتم تا جایی که بعضی اوقات با امپول پریود میشدم من حدود 10 ساله زیر نظر دکتر زنانم و تخمدان پلی کیستیک دارم از زمان مجردیم قرص ضد بارداری برام تجویز کردن و مصرف میکردم الان نزدیک به 1 ساله که تصمیم به باردار شدن دارم و دکتر قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردن که از 15 قاعدگی میخوردم و به دلیل لکه بینی های بعد از قاعدگیم گفتن از 10 قاعدگی به مدت 10 شب بخورم الان با مصرف این قرص قاعدگی هام منظم شده من احساس میکنم شکمم به خاطر مصرف قرصهای هورمونی خیلی داره بزرگ میشه لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ: کاربر گرامی این بیماری از سنین بلوغ در دختران ایجاد شده و می تواند به دیابت نوع 2 در سال های بعد منجر شود. این بیماری معمولا با چاقی، پریودهای نامنظم، کیست‌های متعدد ریز در تخمدان، ریزش موی مردانه، موهای زائد و در نهایت اختلالات باروری همراه است. هدف از رژیم غذایی بهبود مقاومت به انسولین در این بیماران است. برای بهبود علایم این بیماری راهکارهای زیر مفید خواهد بود:
1- کاهش وزن: با توجه به اثرات چاقی بر مقاومت به انسولین، کاهش وزن هدفی مهم برای افراد مبتلا است. برنامه های سازمان یافته، که بر تغییر شیوه ی زندگی، شامل آموزش، کاهش دریافت انرژی و چربی (در حدود 30 درصد کل انرژی)، فعالیت منظم بدنی و ارتباط منظم با فرد شرکت کننده تاکید دارند، موجب کاهش پنج تا هفت درصد وزن آغازین در بلند مدت می شوند. پشتیبانی از سوی خانواده، هم سالان یا متخصصان گروه مراقبت بهداشتی، تعیین هدف های واقع بینانه برای کاهش وزن و پایش دریافت غذا در دستیابی به اصلاحات لازم در شیوه ی زندگی نقش دارند.
2- کاهش دریافت کربوهیدرات ساده: مهمترین راهکار تغذیه ای برای بهبود مقاومت به انسولین کاهش دریافت شیرینی ها و قندهای ساده و جایگزین کردن آن با کربوهیدرات پیچیده است.
ورزش‌های هوازی منظم و روزانه: فعالیت بدنی برای جلوگیری از افزایش وزن و حفظ کاهش وزن اهمیت دارد. 30 دقیقه فعالیت متوسط بدنی در روز برای تناسب قلبی ـ عروقی و کاهش خطر مشکلات مزمن بهداشتی، مانند دیابت نوع 2 پیشنهاد می شود. برای جلوگیری از افزایش وزن، 60 دقیقه فعالیت روزانه پیشنهاد می شود، در حالی که، ممکن است برای جلوگیری از افزایش دوباره ی وزن پس از کاهش آن، 60 تا 90 دقیقه فعالیت لازم باشد. افزون بر این، فعالیت بدنی (جدا از کاهش وزن) حساسیت به انسولین را نیز، بهبود می بخشد.
3- افزایش دریافت غلات کامل و فیبر غذایی: افزایش دریافت غذاهای دارای غلات کامل (جدا از وزن بدن)، با بهبود حساسیت به انسولین همراه بوده و افزایش دریافت فیبر غذایی نیز، با بهبود حساسیت به انسولین و توانایی بدن برای ترشح کافی انسولین در راستای غلبه بر مقاومت به انسولین در ارتباط است.
در زمینه چاقی شکم با متخصص زنان خود نیز مشورت نمایید. لازم به ذکر است که برای باردار شدن باید به وزن طبیعی خود برسید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای قاعدگی نامنظم چه باید کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..