تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 ماه پس از آزادی؛ هنوز از موصل جسد بیرون کشیده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

10 ماه پس از بیرون رانده شدن داعش از موصل و آزاد شدن این شهر بزرگ عراق، هنوز اجساد مردگان از میان آواره‌های این شهر بیرون کشیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابی ابراهیم، از مقام های نظامی عراق گفت:‌ در دوره اخیر 763 جسد از میان آوار و خرابه‌های موصل بیرون کشیده شده است. با وجود مشکلات، افراد بی وقفه کار می کنند. این عملیات تا زمانیکه تمامی اجساد بیرون کشیده شوند، ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: اجساد غیرنظامیانی که هویتشان مشخص شده، به خانواده هایشان تحویل داده می شود و اجساد داعشی ها در گوری دسته جمعی در حومه غربی موصل دفن می شود.

در کنار برخی از اجساد شبه نظامیان داعشی هنوز کمربندهای انفجاری دیده می شود. نارنجک، بمب های دست ساز و سایر مواد منفجره باقی مانده از داعش تهدیدی جدی تلقی می شود.

ژنرال حسام خلیل، فرماندهی نیروهای دفاع مدنی نینوا گفت: خرابه ها و ویرانه های خانه ها و مغازه ها باعث شده تا ورود ماشین آلات سنگین ساختمانی به منطقه دشوار باشد. مردان من با استفاده از ماشین آلات سبک‌تر به کار ادامه می دهند.

ساکنان موصل از مقام های دولت عراق می خواهند تا هر چه سریعتر خرابه ها را پاکسازی کنند، اجساد باقی مانده را هرچه زودتر بیرون بکشند و به ساکنان پول بدهند تا خانه هایشان را بسازند و خدمات عمومی از سر گرفته شود.

فرماندار موصل گفت، از زمان بازپس گیری موصل در ژوئیه، 2838 جسد شامل 600 عضو داعش از زیر آوارها و خرابه‌ها بیرون کشیده شده است.

حتی پس از بیرون کشیده شدن و دفن اجساد، باکتری های مضر که رود فرات با خود فراتر از شهر می برد، اوضاع را خطرناک می کند.

مقام های محلی تاکید دارند که آب آشامیدنی آلوده نشده و آنها آب را از اعماق بخش مرکزی فرات پمپاژ می کنند و از پمپاژ آب از کرانه‌ها و آب های کم عمق دوری می‌کنند.

اما یک متخصص گوارش نسبت به این مساله هشدار داده و می گوید: هنوز هم باید آب را پیش از مصرف جوشاند. از آب رودخانه نباید استفاده کرد حتی برای شستن و استحمام هم نباید از آن بهره برد. پرندگان و ماهی ها می توانند حامل تیفوس، بیماری‌های گوارشی یا تب حلزون باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 ماه پس از آزادی؛ هنوز از موصل جسد بیرون کشیده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..