تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را در بین استان های کشور دارد

خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را در بین استان های کشور داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد:محمد رضا پهلوان در مراسم افتتاح موزه اسناد علمی مکتوب آمورش وپرورش خراسان رضوی در ناحیه 3 آموزش و پرورش،گفت: برای موزه آثار و اسناد علمی مکتوب آموزش و پرورش خراسان رضوی مجوز صادر و نظارت خواهد شد و امیدواریم این موزه آموزش و پرورش به پاتوقی تبدیل شود و دانش آموزان به این که لوحی که از این موزه دریافت می‌کنند افتخار کنند

وی گفت: در این موزه بخش آثارو اسناد مکتوب اداری، بخش تصاویر و عکس، بخش وسایل تکنولوژی آموزشی، بخش تاریخ لباس ایران، بخش مردم شناسی، بخش سکه و اسکناس، بخش آبگیه، بخش چراغ و شمدان، بخش دست ساز‌های تاریخی، بخش اتاق‌های تحلیل و تطبیق وجود دارد.

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همه براین باورند که اگر بخواهید ایران را بشناسید باید خراسان را بشناسید و اگر خراسان را شناختید بیش از 50 درصد تاریخ ایران را پیدا کرده اید.

محمد رضا پهلوان گفت: اگر در خراسان بخواهیم به تاریخ موزه داری بپردازیم باید به سراغ آستان قدس رضوی برویم، چون موزه‌های ارزشمندی در این مجموعه شکل گرفته است.

وی  تصریح کرد: درکشور حدود 700 موزه و در استان خراسان رضوی حدود 75 موزه فعال است، بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را دارد و اگر چه مجموعه‌های ارزشمندی در اصفهان، تبریز و شیرازوجود دارد، اما خراسان رضوی جایگاه خوبی در موزه داری دارد، اما این میزان کافی نیست.


مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:موزه خراسان بزرگ نیز یکی از بی نظیر‌ترین موزه‌های کشور است که البته قرار است در حوزه تامین محتوی این موزه نیز اتفاقات مهمی بیفتد.

پهلوان با قدردانی از آموزش و پرورش استان و ناحیه 3 آموزش و پرورش که این اقدام ارزشمند را انجام دادند، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه راه اندازی درهرشهر یک موزه را دنبال می‌کند و امیدواریم در تمامی نواحی آموزش وپروش نیز موزه راه اندازی شود.

انتهای پیام//ح. ص.

افتتاح موزه اسناد علمی مکتوب آمورش وپرورش خراسان رضوی 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد موزه را در بین استان های کشور دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..