تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازآفرینی بافت های فرسوده، راه رسیدن به توسعه درون زا

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جمشید اسدی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در همایش هم اندیشی طرح ملی بازآفرینی شهری با احیا بافت‌های فرسوده و ناکارآمد که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: توسعه درون‌زا نیازمند تعامل و خرد جمعی است که یکی از راه‌های رسیدن به این مدل توسعه‌، بازآفرینی بافت‌های فرسوده است.

وی با اشاره به مدل توسعه شهری در گذشته و تمرکز بر هسته شهر به عنوان محور فعالیت افزود: نیاز اصلی ما در قالب طرح بازآفرینی شهری، پویایی و بازآفرینی هسته‌های مرکزی شهرهاست.

جمشیدی بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه باید سالانه ۱۰درصد بافت‌های فرسوده بازآفرینی شود و این اتفاق در کردستان نیفتاده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان به مشکلات موجود در پهنه‌های حاوی بافت‌های فرسوده نیز گریزی زد و افزود: ناپایداری اقتصادی و اجتماعی، نبود مدیریت یکپارچه، فرسودگی و ناایمن بود در برابر حوادث طبیعی نظیر زلزله، زنگ خطری برای ۵۰ درصد از جمعیت کردستان است که در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند.

اسدی با بیان اینکه سه هزار و ۲۶۲ هکتار بافت ناکارآمد با دربرگیری ۲۵ درصد مساحت شهری در استان، جزو بافت‌های فرسوده است، افزود: تراکم جمعیتی در این بافت‌ها دوبرابر میانگین عادی استان است.

اسدی کردستان را از ۹ استان پایلوت اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: لازم است زمین‌های مناسب برای ایجاد سکونتگاه‌هایی که منجر به ارتقا زندگی و روان‌سازی ترافیک و توسعه همه جانبه و نیز ایجاد پویایی لازم در این بافت‌ها شود، شناسایی و برای اجرای طرح اختصاص یابد.

نبود درآمد پایدار شهرداری‌های کردستان دیگر معضلی بود که مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان به آن اشاره کرد و با ارائه آماری گفت: در سال ۱۳۹۰ چهار هزار و ۸۴۱ پروانه ساخت برای دو میلیون و ۲۱۵ هزار مترمربع در استان صادر شد که در فاصله پنج سال در سال۱۳۹۵ این میزان با ۴۸ درصد کاهش در تعداد پروانه به دو هزار و ۵۵۹ فقره و کاهش ۵۹ درصدی در مساحت ساخت به ۹۲۴ هزار مترمربع رسید.

انتهای پیام/ د م

کردستان ناموفق در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازآفرینی بافت های فرسوده، راه رسیدن به توسعه درون زا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..