تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز برداشت پیله تر در گالیکش / کاهش ۱۰ درصدی تولید

ساعت: 10:50 منتشر شده در مورخ: 1397/02/31 شناسه خبر: 1365149

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال جاری ۵۵۰ جعبه تخم نوغان, بین ۵۰۰ نوغاندار در شهرستان گالیکش توزیع شد که شاهد کاهش ۱۰ درصدی تولید ابریشم در شهرستان خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حبیب زارع صبح امروز در بازدید از مکان‌های پرورش پیله‌تر در شهرستان گالیکش اظهار داشت: در راستای حمایت از نوغانداران و صنعت نوغانداری, 4 هزار و 500 اصله نهال توت اصلاح‌شده بین نوغانداران سطح روستاهای گالیکش توزیع‌شده است.

وی افزود: با توجه به توزیع 550 جعبه تخم نوغان در سطح گالیکش، پیش‌بینی می‌شود حدود 20 تن پیله تر در حوزه شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش تصریح کرد: 40 جایگاه پرورش کرم ابریشم در سطح شهرستان با همکاری دامپزشکی شهرستان برای مبارزه با بیماری‌های این صنعت ضدعفونی شده است.

زارع با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلفات کرم ابریشم در جهت پرورش و تولید پیله تر افزایش‌یافته بود، تأکید کرد: با توجه به مشکلات نوغانداران و تلفات تخم‌های نوغان در مدت‌زمان پرورش، از سال گذشته تخم نوغان را به‌صورت " تفریخ" ( زنده شده) به نوغانداران تحویل می‌دهیم که در کاهش تلفات بسیار مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در حوزه روستاهای گالیکش به‌صورت سنتی بوده و یا در حال فراموشی بود، سایت الگویی و کانون یادگیری این صنعت را در 3 مرکز دایر کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در سال گذشته، خانم مهناز پایندان به‌عنوان نوغاندار ملی و کشوری در سطح کشور انتخاب شد و بر آنیم تا کارگاه‌های آموزشی زیادی را برای احیا این صنعت و روش صحیح پرورش کرم ابریشم را در روستاهای شهرستان گالیکش برگزار کنیم.

زارع اظهار کرد: در سال گذشته، 600 جعبه تخم نوغان، بین 540 نفر توزیع شد و 25 تن تولید پیله تر داشتیم، اما در سال جاری، به علت شرایط نامساعد جوی و صرفه بودن دیگر فعالیت‌های اقتصادی نسبت به نوغانداری، 10 درصد کاهش تولید پیله تر خواهیم داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز برداشت پیله تر در گالیکش / کاهش ۱۰ درصدی تولید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..