تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱نفر به علت مصرف قارچ‌ سمی فوت کردند

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی، مهرداد علی بخشی روز دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی به زودی اعلام می شود، افزود: از ۱۱ فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی ۷ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد، دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.
علی بخشی با هشدار درباره مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آنها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ های سمی ۶ تا ۸ ساعت پس از مصرف بروز می کند و متاسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.
مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و به شکل بسته بندی تهیه کنند و از خرید قارچ از افراد ناشناس یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.
علی بخشی گفت: علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدادی از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.
درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ سمی است.
امسال به دلیل بارندگی های مستمر به خصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم به خصوص روستاییان به علت مصرف قارچ سمی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.
اجتمام *۲۱۸۱ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱نفر به علت مصرف قارچ‌ سمی فوت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..