تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قایق‌رانی نوعی ورزش و سرگرمی است که با انواع متفاوتی از قایق در رشته‌های قایق‌رانی آب های آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان وروئینگ انجام می‌شود.

بیشتر مخاطبان اخبار ورزشی وقتی تصاویری از قایقرانی می‌بینند، ناخودآگاه نوعی هیجان ناشی از پیکار با آب در وجود آنها زنده می‌شود و این ماهیت درونی ورزش مهیج و همراه با ریسک قایقرانی است؛ اما آیا در کویر هم می‌توان قایقرانی کرد؟

پاسخ این پرسش را باید در فلسفه تشکیل هیأت‌های قایقرانی در تمام استان‌های کشور حتی استان‌های خشک و بیابانی جست‌وجو کرد؛ چرا باید هیأت‌های ورزشی‌ای داشته باشیم، وقتی دریا، تالاب یا حتی رودخانه بزرگی وجود ندارد که ورزشکاران علاقه‌مند به رشته قایقرانی در آن ورزش و تمرین کنند؟

درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان

پاسخ روشن است. قایقرانی تنها منوط به حضور قایقران در دریا یا رودخانه‌های بزرگ و تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها نیست. بسیاری از قایقرانان قابلیت این را دارند تا در برخی شاخه‌های رشته مهیج قایقرانی با استفاده از حداقل امکانات موجود نظیر استخرها بتوانند به فعالیت در این رشته ادامه دهند؛ امری که این روزها وقتی شرایطش مهیا نمی‌شود، داد ورزشکاران قایقرانی را در استان سمنان درمی‌آورد.

شرایط قایقرانی در استان سمنان فراهم نیست

مرتضی کاکویی در ارتباط با مشکل تمرینات قایقرانان اظهار کرد: با توجه به شرایط خشک استان و نبود دریاچه مناسب، نمی‌توان زیاد روی بحث قایقرانی کار کرد.

این قایقران ادامه داد: در بحث کاناپولو می‌توان کار کرد؛ ولی مدیران استخرهای استان سمنان می‌گویند فعالیت ما به استخرها آسیب می‌زند و کم‌لطفی می‌کنند.

کاکویی با اشاره به اینکه مشکلات موجود موانعی سر راه قایقرانان استان سمنان برای کسب مقام در رقابت‌های داخلی قرار داده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی داریم و متأسفانه این کمبودها مشکل‌ساز شده است.

یکی دیگر از قایقرانان استان سمنان  درباره مشکلات قایقرانی استان، با بیان اینکه نبود تجهیزات مناسب مانند پارو و قایق مناسب در استان سمنان مشکل‌ساز است، گفت: قایق‌های ما اکثراً پوسیده و بعضی پاروهای ما شکسته است.

وی با اشاره به اینکه نبود تجهیزات مناسب مانند پارو و قایق در استان سمنان مشکل‌ساز است، تصریح کرد: استخر مناسب برای تمرین نداریم؛ این‌ها همه کمبودهایی است که در زیرساخت‌های قایقرانی استان وجود دارد.

این قایقران با تأکید بر اینکه فقر تجهیزات زیربنایی قایقرانی ۶۰ تا ۷۰ درصد ما را از قهرمانی کشور دور کرده، اظهار کرد: نبود امکانات و هماهنگ نبودن استخرها برای تمرین مشکل‌ساز شده است.

درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان

حسن شوقی، از دیگر قایقرانان استان سمنان در تشریح مشکلات زیربنایی قایقرانی استان می‌گوید: استخرهای شاهرود بلیت می‌فروشند و این امر برایشان درآمدزاست؛ از طرفی ما هم بودجه‌ای برای اجاره استخرها نداریم و از سوی دیگر می‌گویند قایق‌های شما به لبه‌های استخرها آسیب می‌زند و استخرها را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

شوقی با تأکید بر اینکه سال‌های ۸۶ و ۸۷ به ما گفتند در استخرهای مجموعه تفریحی آبشار شاهرود تمرین کنیم، تصریح کرد: یک ماه در شرایط نامناسب در آب لجن تمرین کردیم و دیدیم اتفاقی نیفتاد و تمرینات را تعطیل کردیم.

قایق های فرسوده قایقرانان حرفی برای گفتن ندارد

این قایقران با بیان اینکه قایق‌ها فرسوده‌اند، اظهار کرد: در اکثر جاهای کشور مانند تهران و کرج قایقرانان قایق و پارو و تمام تجهیزات شخصی دارند؛ ولی بچه‌های ما توانایی تهیه این تجهیزات را ندارند.

سیدمحمدرضا رفیعی، دبیر هیأت قایقرانی شهرستان شاهرود نیز  با شرح مشکلات فضای تمرینی قایقرانان استان سمنان اظهار کرد: جلسه‌ای با رئیس فدراسیون قایقرانی داشتیم و از مشکلات و کمبود فضای آبی در شاهرود برای تمرین قایقرانان گفتیم.

درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان

وی ادامه داد: مدیران استخرها به دلایل مسائل مالی و اینکه قایق‌ها به استخرها آسیب می‌زند، حاضر به همکاری با قایقرانی نیستند و سخت همکاری می‌کنند.

دبیر هیأت قایقرانی شهرستان شاهرود با بیان اینکه در شاهرود مقداری فضاهای آبی داریم، افزود: استخرهای مجموعه تفریحی آبشار شاهرود می‌توانند به ما کمک بزرگی کنند و اگر بخواهند این فضا را در اختیار ما قرار دهند، شاهرود استخرهای بزرگ و با چشم‌انداز خوبی دارد .

رفیعی با اشاره به اینکه از این طریق می‌توانیم استعدادیابی کنیم، تصریح کرد: علاقه‌مندان این ورزش از آن دیدن و استفاده خواهند کرد؛ چه‌بسا استعدادهایی برای شکوفاشدن وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه از مشکلات ما این است که با نبود امکانات مواجهیم، اضافه کرد: به خاطر کمبود منابع مالی از طرف مسؤولان و خود فدراسیون، مشکلاتی داریم که برای  رونق نداشتن این ورزش در شهرستان مزید بر علت شده است.

رشته قایقرانی شاهرود مظلوم واقع شد

دبیر هیأت قایقرانی شهرستان شاهرود با بیان اینکه با رایزنی‌هایی که داشتیم قرار شد از طرف فدراسیون قایقرانی به ما کمک شود، تصریح کرد: گفتند شما استارت کار را بزنید و ما یاور شما هستیم و کمک می‌کنیم و با شهرداری شاهرود برای استفاده از استخر آبشار صحبت کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک سری قول‌هایی داده‌اند، اضافه کرد: عملی شدن این قول‌ها نمی‌دانیم چقدر زمان می‌برد؛ قایقرانی ورزش مظلومی در شاهرود است و این رشته در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن در آینده دارد.

رفیعی با تأکید بر اینکه با وجود قایقرانان خوب در ایران باید جهانی و فرامرزی فکر کنیم، اظهار کرد: قایقرانان بعد از گذشت یکی دو سال از تمرین در میادین آسیا و مسابقات کشوری خوب می‌درخشند و نام بزرگی از قایقرانی ایران به نمایش می‌گذارند.

درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان

رئیس هیأت قایقرانی استان سمنان نیز  درباره وضع زیرساخت‌های قایقرانی در استان سمنان می‌گوید: مشکل زیرساخت نرم‌افزاری برای فعالیت این رشته در استان نداریم.

فضای تمرینی برای قایقرانان وجود ندارد

حسین باقری با اشاره به اینکه زیرساخت نرم‌افزاری و استعداد داریم اما فضای تمرینی برای قایقرانان وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل فضای تمرینی برای قایقرانان هنوز برطرف نشده و به قوت خود باقی است.

وی با تأکید بر اینکه سال ۹۷ پیگیر شکل‌گیری فضای تمرینی برای قایقرانان استان سمنان هستیم، اضافه کرد: مشکل تمرینی قایقرانان باید برطرف شود.

رئیس هیأت قایقرانی استان سمنان با بیان اینکه از سوی دیگر دنبال ایجاد فضای مناسب سرپوشیده برای تمرین در استخرهای استان هستیم، اظهار کرد: از این جهت هم مشکل قایقرانان ما باید برطرف شود.

رئیس هیأت قایقرانی استان سمنان اظهار کرد: هنوز محل تمرین مناسبی برای قایقرانان استان سمنان نداریم و همکاری‌ها و تعاملات لازم با ما صورت نگرفته است.

واگذاری استخرها به بخش خصوصی مشکل‌ساز شد

باقری با اشاره به اینکه سال ۹۷ توجه ویژه‌ای به رشته کاناپولو داریم، تصریح کرد: دنبال ارتقای سطح کیفی و کمی این رشته در استان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سمنان در مسابقات لیگ کاناپولو تیم‌داری خواهد کرد، اضافه کرد: حضور در این رقابت‌ها برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس هیأت قایقرانی استان سمنان با بیان اینکه واگذاری استخرها به بخش خصوصی مشکل‌ساز شده است، تصریح کرد: برای استفاده از فضای استخرهای استان باید در مزایده‌ها شرکت کنیم.

باقری با اشاره به اینکه فضای تمرینی برای ورزشکاران استان سمنان در رشته کاناپولو را باید فراهم کنیم، اظهار کرد: فضای مناسبی برای آماده‌سازی قایقرانان باید ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان هم درباره استخر سرپوشیده دامغان اظهار کرد: می‌توانستیم با تعمیرات جزئی، استخر دامغان را راه‌اندازی کنیم، ولی بعد از یک مدت کوتاه مجدد باید تعطیل می‌شد.

فرزاد فتاحی ادامه داد: موتورخانه این استخر سال‌هاست مورد استفاده قرار گرفته و تعمیرات اساسی در آن نشده است و نیاز به صرف هزینه‌های زیادی دارد.

اعتباراتی که به موقع تزریق نشد

وی با بیان اینکه با تلاش انجام‌شده در اعتبارات سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان فرمانداری دامغان برای این موضوع اعتبار تخصیص داد، تصریح کرد: این اعتبار تخصیص آن‌چنانی نداشت و مجبور شدیم کارهای این پروژه را در پایان سال انجام دهیم و برآورد و کار کارشناسی دفتر مهندسی انجام شد. ه است

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اینکه استخر سرپوشیده دامغان در حال واگذاری به پیمانکار است، اضافه کرد: چون مبلغ اعتبار این پروژه بالاست، در آینده نزدیک به پیمانکار برای تعمیرات اساسی واگذار می‌شود.

فتاحی با تأکید بر اینکه استخر شرایط خاصی دارد، اظهار کرد: تلاش داریم این استخر به‌زودی تعمیر شود و مردم هم خویشتن‌داری کنند؛ نمی‌توان کار را به پیمانکار داد و پیمانکاران هم برای این قبیل پروژه‌ها پا پیش نمی‌گذارند؛ استخر ظرف یکی دو هفته آینده به پیمانکار واجدالشرایط واگذار می‌شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز درباره حجم بالای سالن‌های ورزشی در استان سمنان که مانند استخرها زیر نظر بخش خصوصی فعالیت می‌کند و سبب ایجاد مشکلاتی شده است، اظهار کرد: در واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی در ابتدای امر مشکلی نیست و واگذاری‌ها به بخش خصوصی و درمجموع فعال‌سازی بخش خصوصی از سیاست‌های دولت و نظام است.

احمد همتی با تأکید بر اینکه بحث این است که دولت وقتی واگذاری به بخش خصوصی را انجام می‌دهد، عملاً باید مدیریت درستی روی آنها داشته باشد، تصریح کرد: بخش خصوص طبق قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها باید کارش را انجام دهد و خدمات‌رسانی‌هایش خوب باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه‌ها حتی‌الامکان باید از نظر یارانه و سایر موارد کمک‌های لازم را انجام دهد، اضافه کرد: مردم حداقل هزینه را در استفاده از اماکن ورزشی باید بپردازند.

مشکلاتب ورزشی استان به گوش وزیر ورزش می رسد

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه داریم تا دیداری با حضور قهرمانان استان سمنان و وزیر ورزش ترتیب دهیم، تصریح کرد: مشکلات موجود در ورزش استان سمنان را به اطلاع وزیر ورزش و جوانان می‌رسانیم.

همتی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بالایی در ورزش استان سمنان وجود دارد، اظهار کرد: ورزشکاران سمنانی مقام‌های آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند و این نشان‌دهنده این است که همه ما و مسؤولان باید تلاش‌هایشان را مضاعف کنند تا ظرفیت‌های موجود در ورزش استان بیش از گذشته بروز پیدا کند و در سکوهای مسابقات بین‌المللی بیشتر از گذشته بدرخشیم.

به هر حال تردیدی نیست که توفیق در رشته‌های قهرمانی نظیر قایقرانی هزینه‌های قابل توجه خود را هم به دنبال دارد و مهم‌ترین وظیفه مسؤولان امر، آماده‌سازی شرایط برای ورزشکاران فعال است تا بتوانند با حداقل هزینه‌ها، بهترین تمرین و متعاقب آن بهره‌وری را داشته باشند.

این روزها انتظارات جامعه ورزشی از اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیش از گذشته است؛ ورزشکاران سمنانی انتظار دارند حمایت‌ها به‌گونه‌ای باشد که حداقل بتوانند زیرساخت‌های تمرینی مناسبی داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درد و دل های قایقرانان شاهرودی شنیدنی است/قایق رانی سمنان غرق بی توجهی مسئولان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..