تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۴)

وب سایت سرآشپز پاپیون: زمانی بود وقتی هوس خوردن بعضی از غذاها که به سرمان می‌زد باید ماشین را آتش می‌کردیم و راه می‌افتادیم به سمت آن رستورانی که در پخت آن غذای خاص تخصص داشت. حالا همه چیز فرق کرده. تخصص وارد خانه‌های ما شده است. باور ندارید؟

به عنوان مثال همین درست کردن همبرگر؛ از وقتی یادمان است همبرگر را در همبرگر فروشی می‌خوردیم و بعد از آن هم از همبرگرهای آماده کارخانه‌ای استفاده می‌کردیم، ولی حالا خودمان می‌توانیم دست به کار شویم و خوشمزه‌ترین همبرگرها را با همین دستان هنرمند‌مان بپزیم

16 ) برگر لوبیای چشم بلبلی

20 نوع برگر متنوع و خوشمزه(3)

سیصد گرم سینه مرغ را چرخ کنید و داخل ظرفی بریزید. دو پیمانه لوبیا چشم‌بلبلی پخته را داخل غذاساز بریزید تا کاملا له شوند، سپس به مرغ اضافه کنید. دو قاشق سس باربکیو، یک عدد تخم‌مرغ، یک سوم پیمانه پودر سوخاری، دو قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری جوز هندی و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود.

مایه را به اندازه‌های دلخواه تقسیم کنید، هر قسمت را به شکل برگر درآورید و داخل روغن سرخ کنید. در این فاصله یک‌دوم پیمانه سس مایونز را با یک قاشق سوپ‌خوری سس خردل، دو قاشق سوپ‌خوری آبلیمو، یک قاشق چای‌خوری ترخون خردشده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. سه تا چهار قاشق سوپ‌خوری روغن کنجد هم بریزید.

مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود. نان‌های همبرگری را آغشته به مقداری سس کنید و سپس برگرها را داخل آن‌ها قرار دهید. مقداری سبزی مورد علاقه‌تان را هم بریزید. حالا می‌توانید ساندویچ‌ها را سرو کنید.

17 ) برگر سبزیجات به سبک سوئیسی

20 نوع برگر متنوع و خوشمزه(3)

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس یک عدد پیاز و یک عدد هویج رنده‌شده را داخل آن تفت دهید. بعد از آنکه نرم شدند، دویست گرم قارچ خردشده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا آبِ قارچ گرفته شود. یک قاشق چای‌خوری پودر آویشن، مقداری فلفل قرمز و یک عدد سیر له‌شده هم اضافه کنید.

مواد را کمی دیگر تفت دهید، سپس مخلوط را داخل ظرفی بریزید. یک پیمانه عدس پخته و له‌شده، نصف پیمانه جو پخته و له‌شده، یک عدد تخم‌مرغ، یک‌چهارم پیمانه جعفری خردشده، یک‌چهارم پیمانه گردوی ریز خردشده، یک‌دوم پیمانه آرد سوخاری و به میزان لازم نمک هم اضافه کنید.

مواد را خوب ورز دهید تا مایه برگر آماده شود. مواد را شش قسمت کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید. برگرها را داخل روغن سرخ کنید. وقتی دوطرف آن‌ها سرخ شدند، یک ورقه پنیر چدار روی آن‌ها قرار دهید و صبر کنید تا کمی آب شوند، سپس برگرها را داخل نان همبرگری قرار دهید.

مقداری قارچ را همراه با کمی آبلیمو و نمک سرخ کنید. مقداری خامه هم اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید، سپس داخل نان‌ها بریزید و سرو کنید.

18 ) برگر گوشت با سس چیمی چوری

20 نوع برگر متنوع و خوشمزه(3)

یک کیلوگرم گوشت قرمزچرخ‌کرده را با یک دوم پیمانه جعفری خرد‌شده، یک دوم پیمانه گشنیز خرد‌شده، یک عدد تخم‌مرغ، نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز، سه حبه سیر له‌شده، دو عدد پیاز رنده‌شده بدون آب و مقداری نمک و فلفل خوب ورز دهید. به میزان لازم پودر سوخاری بریزید تا برگر نه شل شود و نه سفت.

برگر را به شش یا هشت قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل برگر درآورید، سپس آن‌ها را حدود سی دقیقه داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله سس چیمی چوری را آماده کنید. چهار عدد گوجه‌فرنگی رسیده را پوست بگیرید و دانه‌های داخلش را دور بریزید،سپس گوشت آن‌ها را ریز خرد کنید و در ظرفی بریزید. دو حبه سیر له‌شده، دو قاشق سوپ‌خوری سرکه، یک قاشق چای‌خوری شکر، یک قاشق چای‌خوری پونه خشک‌شده، یک قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، چند قطره سس قرمز تند، یک قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید.

مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس شما آماده شود. وقتی برگرها را از یخچال درآوردید، آن‌ها را داخل مقداری روغن سرخ کنید. نان‌های همبرگری را از وسط باز کنید و آغشته به سس مایونز کنید، سپس برگرهای آماده‌شده را داخل آن‌ها قرار دهید. روی برگرها مقداری از سس چیمی چوری بریزید. نان‌ها را با سبزی‌های مورد علاقه‌تان پُر کنید. ساندویچ‌های آماده را با بقیه سس سرو کنید.

19 ) برگر مرغ با طعم سیب

20 نوع برگر متنوع و خوشمزه(3)

چهارصد گرم سینه مرغ چرخ‌شده را داخل ظرفی بریزید. دوقاشق سوپ‌خوری سس خردل، دو قاشق سوپ‌خوری سس مایونز، دو قاشق چای‌خوری رزماری تازه و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.

نصف یک سیب را پوست بگیرید و رنده کنید و همراه با یک عدد پیاز رنده‌شده بدون آب به مواد اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید، سپس آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل برگر درآورید و داخل روغن سرخ کنید. در این فاصله سس برگر را آماده کنید.

در ظرفی دو قاشق سوپ‌خوری سس سویا را با دو قاشق سوپ‌خوری روغن‌زیتون، یک‌دوم پیمانه سس مایونز، یک قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. وقتی برگر آماده شد، آن را همراه با سبزی‌های مورد علاقه‌تان داخل ساندویچ قرار دهید و با سسی که آماده کرده‌اید سرو کنید.

20 ) برگر بوقلمون مخصوص

20 نوع برگر متنوع و خوشمزه(3)

نهصد گرم گوشت بوقلمون چرخ‌کرده را با یک عدد پیاز ریز خرد‌شده مخلوط کنید. دو حبه سیر له‌شده، نصف پیمانه جعفری خرد‌شده، یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب‌شده، یک قاشق سوپ‌خورری سس ورچستر یا ورسترشایر، دو قاشق سوپ‌خوری آبِ یخ و مقداری نمک هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید و سپس به صورت هشت يا چهارده برگر فرم دهید. وسط هر برگر را کمی فشار دهید تا موقع پخت باد نکند

برگرها را حداقل به مدت سی دقيقه داخل يخچال استراحت دهید. صفحه گریل را داغ کنید و هر طرف برگرها را روي حرارت ملايم حدود هفت دقيقه گريل كنيد و روی هر کدام كمي نمك دريايي آسياب كنيد. برگر‌های آماده را داخل نان همبرگری قرار دهید و همراه با سبزی‌ها و سس مورد علاقه سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۰ نوع برگر متنوع و خوشمزه (۴)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..