تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قاسمی: حمله طالبان به شهرهای افغانستان ارتباطی به روابط خوب ایران و افغانستان ندارد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسانی سعی دارند با اتهام زنی‌های ناروا افکار عمومی افغانستان را از علل واقعی تداوم جنگ در آن کشور منحرف سازند.

به گزارش شما نیوز ، بهرام قاسمی ظهار داشت: در پی حملات هفته گذشته طالبان در استان فراه افغانستان ، متاسفانه برخی در این کشور، همسایگان را متهم به حمایت از طالبان کردهاند و فرماندهان آمریکایی نیز که پس از سالها حضور نظامی گسترده در افغانستان و ریختن خون هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور ، از ایجاد و استقرار امنیت در این کشور عاجز مانده اند، تلاش دارند با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از طالبان، افکار عمومی مردم افغانستان را از دلایل واقعی تداوم جنگ در این کشور منحرف سازند.

قاسمی خاطر نشان کرد: حمله طالبان به شهرهای افغانستان و باز پس گیری آنها توسط نیروهای دولتی موضوع جدیدی نیست و ارتباطی به روابط خوب دو کشور همسایه ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قریب به چهار دهه در کنار دولت و مردم کشور دوست و برادر افغانستان برای دفاع از حاکمیت و استقلال شان ایستاده است و اظهاراتی که در جهت رضایت بیگانگان و متجاوزان صورت می گیرد تناسبی با این روابط دوستانه ندارد. گفت‌وگوهای دو دولت برای حل مسائل آبی از مسیرهای دیپلماتیک در جریان است و ارتباط دادن این موضوع با مسائل داخلی افغانستان، هیچ مبنای منطقی، صحیح و عقلانی ندارد.

قاسمی یکبار دیگر استفاده از خشونت در افغانستان را محکوم کرد و افزود: همچون گذشته ضمن حمایت از روند صلح با هدایت دولت افغانستان، طرفین درگیری را به تلاش برای حل مشکلات از طریق مذاکره دعوت می کنیم.

انتهای




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قاسمی: حمله طالبان به شهرهای افغانستان ارتباطی به روابط خوب ایران و افغانستان ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..