تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایشگاه بین‌المللی قرآن و افتتاحیه‌‌ای که در حد ملی نبود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه روز گذشته در حالی برگزار شد که بیش از هرچیز برگزاری یک رویداد یا یک جشن توسط یکی از دستگاه‌ها آن هم در سطح داخلی همان دستگاه را به ذهن متبادر می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عصر 29 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های یاس و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
برگزاری این مراسم که بیش از هر چیز طولانی بودن آیتم‌های آن به چشم آمد، برخی نکات را در دل خود داشت که اشاره‌ای گذرا به برخی از آنها خالی از لطف نخواهد بود.
اولین موضوع بحث حضور نداشتن میهمانانی حتی در سطح ملی در این همایش است. اگر فردی بدون اطلاع قبلی وارد سالن همایش‌های یاس می‌شد، قبل از هرچیز به این یقین می‌رسید که این مراسم برنامه‌ای داخلی در سطح وزارت ارشاد است و نه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم.
انتظار می‌رفت تا ردیف اول سالن برگزاری مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام - به زعم برگزارکنندگان- خالی از مسئولان رده بالای نظام نباشد، این ردیف البته پر بود، اما پر از خالی! و تنها مسئولان وزارت ارشاد و در مقام برگزارکننده این همایش بودند که چاره‌ای جز حضور در مراسم نداشتند.
موضوع دوم برگزاری مراسم افتتاحیه در سالنی دورتر از محل برگزاری نمایشگاه قرآن بود. این در حالی است که انتظار می‌رفت که این مراسم در مصلای تهران و جایی در دل نمایشگاه تدارک دیده شود. اولین چیزی که جدا بودن سالن افتتاحیه از محل برپایی نمایشگاه را به ذهن متبادر می کند، آماده نبودن غرفه‌های نمایشگاه قرآن است.
تا پیش از مراسم افتتاحیه به صورت غیررسمی اعلام شده بود که بازدید اختصاصی وزیر ارشاد و حاضران در مراسم از نمایشگاه قرآن در برنامه قرار گرفته است، اما وزیر ارشاد بعد از پایان مراسم بلافاصله سالن را ترک کرد تا لغو بازدید از نمایشگاه بر شائبه آماده نبودن غرفه‌های نمایشگاه قرآن صحه بگذارد. مشاهدات میدانی خبرنگار ایکنا نیز حکایت از آماده نبودن غرفه‌ها دارد. هرچند این آماده نبودن پیش از راه‌اندازی نمایشگاه قرآن به حساب نمایشگاهی دیگر گذاشته شده است.
موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود، ابهام در بخش بین‌الملل است که همچنان وجود دارد. در حالی نمایشگاه قرآن عنوان بین‌المللی را با خود یدک می کشد که به جز در سخنرانی‌ها، در هیچ مورد دیگری نشانه یا ردپایی از وجه بین‌المللی این رویداد به چشم نمی‌آمد.
طولانی بودن مراسم افتتاحیه هم نکته دیگر آیین آغازین بود. همین طولانی بودن باعث شد تا برخی نکات مثبت مراسم همچون اجرای سنگین و باوقار استاد برجسته قرآنی را تحت‌الشعاع قرار دهد و خستگی بیش از پیش روزه‌داران را به دنبال داشته باشد.

نکته دیگر که توجه بسیاری از ناظران افتتاحیه را به خود جلب کرد، حضور استاد عبایی با آن شرایط دشوار بود که حضار انتظار تجلیل از وی را داشتند؛ انتظاری که در این مراسم محقق نشد.
تلاوت قاری قرآن به صورت ایستاده و از پشت تریبون در نظر گرفته شده برای سخنرانان، طولانی بودن سخنرانی وزیر ارشاد، غیبت اساتید و برجستگان قرآنی، طولانی بودن رونمایی از قرآن نفیس و توضیحات تقریباً تکراری سه نفر از دست‌اندکاران تهیه این اثر نفیس، اجرای سه قطعه تواشیح توسط گروه دعوت شده به صورت پشت سر هم و بسیاری موارد دیگر نیز وجود داشت که همه دست به دست هم دادند تا مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به مراسمی خسته‌کننده و به دور از جایگاه شایسته‌ای تبدیل شود که از رویدادی بین‌المللی در حوزه قرآن انتظار می‌رفت.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایشگاه بین‌المللی قرآن و افتتاحیه‌‌ای که در حد ملی نبود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..