تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست برخورد قاطع قضایی با متهم زنده‌گیری یوزپلنگ جاجرم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متهم زنده‌گیری و قاچاق توله یوزپلنگ جاجرم که از دی ماه سال گذشته تا کنون در پارک پردیسان تهران نگهداری می‌شود توسط یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به دستگاه قضا معرفی شد. حالا دوستداران محیط زیست با تاکید بر خسارتی که در پی این تخلف به حیات وحش و بازماندگان اندک نسل یوزپلنگ آسیایی در کشور وارد شده خواهان برخورد قاطع قضایی و اشد مجازات در نظر گرفته شده در قانون شکار و صید برای این متهم هستند.

نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر به تسنیم گفت: چهار متهم در رابطه با این پرونده به دادسرای ناحیه 19 تهران معرفی شده‌اند و پس از صدور قرار وثیقه تحقیقات قضایی از متهمان آغاز شده و متهم اصلی که عامل زنده‌گیری و جدا کردن این توله یوز از طبیعت است و پیش از سایر متهمان دستگیر شده بود، به جرم خود اعتراف کرده‌است.

وی ادامه می‌دهد: «ب» که حالا به زنده‌گیری این توله یوز اعتراف کرده، از اهالی شهرستان جاجرم است و پیشتر افرادی را از جمله یکی از محیط‌بانان به عنوان عامل زنده‌گیری یوز معرفی کرده و مدعی شده بود توله یوز را از آنها گرفته اما این افراد پس از آنکه به دادسرا احضار شده و تحت بازپرسی قرار گرفتند اتهامات وارده از سوی «ب» را نپذیرفتند. «ب» سرانجام پس از روبه‌رو شدن با این افراد اعتراف کرد که توله یوز را خودش از طبیعت زنده‌گیری کرده و در ازای دریافت 30 میلیون تومان به «م»، «ک» و «ف» که دیگر متهمان پرونده هستند فروخته است.

میرزاکریمی با بیان اینکه پس از شناسایی عامل اصلی زنده‌گیری توله یوزپلنگ از طبیعت، مراحل بازپرسی پایان یافته می‌گوید: با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با چهار متهم جهت رسیدگی و صدور رای به دادگاه ارسال خواهد شد که هر چهار متهم در جریان زنده گیری، انتقال به تهران، خرید و فروش و نگهداری توله یوزپلنگ دست داشته و از بابت جرایم مذکور محاکمه خواهند شد.

به گزارش تسنیم، توله یوزپلنگی که توسط متخلفان از شهرستان جاجرم از زیستگاهش زنده‌گیری شده بود، اوایل دی‌ماه سال گذشته به سایت نگهداری از یوزپلنگ که کوشکی و دلبر، تنها یوزپلنگ‌های آسیایی در اسارت جهان، در آن نگهداری می‌شوند منتقل شد. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ساعاتی بعد، از محل نگهداری این توله یوزپلنگ هشت ماهه که شانس بقا در طبیعت را از دست داده بازدید کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست برخورد قاطع قضایی با متهم زنده‌گیری یوزپلنگ جاجرم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..