تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز انتقال آب از سد البرز به رودخانه سیاه رود

ساعت: 16:45 منتشر شده در مورخ: 1397/02/30 شناسه خبر: 1365020

مدیر منابع آب منطقه‌ای قائم‌شهر و جویبار عنوان کرد

مدیر آب منطقه‌ای قائم‌شهر و جویبار گفت: کار انتقال آب از سد البرز به رودخانه سیاه رود با حجم 350 لیتر بر ثانیه آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، هادی نیک‌اختر بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان با اشاره به مدیریت مصرف صحیح آب کشاورزی در جویبار اظهار کرد: تاکنون 30 درصد آب ذخیره‌شده در آب‌بندان‌ها مصرف‌شده است که اگر الگوی صحیح مصرف اجرا نمی‌شد این مقدار به 60 درصد هم می‌رسید.

وی تصریح کرد: کار انتقال آب از سد البرز به رودخانه سیاه رود با حجم 350 لیتر بر ثانیه آغاز شده است.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائم‌شهر و جویبار اظهار کرد: مأموران توزیع آب به‌صورت جدی بر روند انتقال آب به سیاه رود تا به مناطق پایین‌دست نظارت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار نیز گفت: 95 درصد اراضی شالیزاری شهرستان جویبار زیر کشت رفت و مابقی زمین‌ها نیز به زیر کشت سایر محصولات به‌غیراز برنج رفت.

سلیمان حاتم‌نژاد به مشکلات کم‌آبی در برخی از روستاهای جویبار اشاره و عنوان کرد: در روستاهای شورکا و رنگریزمحله که در انتهای رودخانه سیاه رود قرار دارد حدود 16 هکتار به دلیل کم‌آبی زیر کشت برنج گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار اظهار کرد: فقط هفت درصد کشاورزان، اراضی خود را بیمه کردند که آمار چندان جالبی نیست که این موضوع به بی‌اعتمادی مردم به صندوق بیمه کشاورزان است.

حاتم‌نژاد بابیان اینکه برداشت کلزا شروع‌ شده گفت: تاکنون در دو مرکز خرید جهاد کشاورزی جویبار 360 تن باقیمت 28750 خریداری‌شده است.

وی پیش‌بینی کرد امسال حدود 7 هزار تن گندم تولید و از کشاورزان خریداری خواهد کرد.

بخشدار مرکزی جویبار نیز در این جلسه بابیان اینکه جلسات مستمری برای کاهش بحران آب برگزارشده گفت: توانسته‌ایم با مدیریت منطقی کانال سنتی در حوزه غربی شهرستان را احیا کنیم و مشکلات آب این منطقه را تا تو زیادی برطرف کنیم.

محمد مدانلو افزود: یکی از کارهای بسیار خوب امسال احداث آب‌بندان جدید در روستاهایی که فاقد آب‌بندان بود که در زمین‌های ملی منابع طبیعی انجام خواهد شد.

محمدحسین فقیه بخشدار گیل خواران نیز اظهار کرد: شور بودن سفرهای آب‌های زیرزمینی، سنتی بودن آب‌بندان ها و نبود آب‌بندان در برخی از روستاها از مشکلات اساسی مردم و کشاورزان در حوزه آب در بخش گیل خواران است.

وی افزود: با افزایش دما در روزهای اخیر مشکل کم‌آبی در این منطقه بیشتر احساس می‌شود.

بخشدار گیلخواران تنها راه توسعه ایران اسلامی را اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تأکید کرد: باید به سمت تغییر الگوی کشت حرکت کنیم و به دنبال کشت محصولاتی باشیم که با توجه به شرایط کشور مزیت و مزایا داشته باشند.

فقیه در پایان گفت: سال سختی و پیش داریم و مردم عملکرد مدیران را رصد و عملکرد نظام می‌دانند پس باید تمام تلاش و همت خود را به کار ببندیم که شرمنده مردم و شهدا نباشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز انتقال آب از سد البرز به رودخانه سیاه رود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..