تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان است / حجم ترافیک محورهای مواصلاتی گلستان دو برابر میانگین کشوری است

ساعت: 18:40 منتشر شده در مورخ: 1397/02/30 شناسه خبر: 1365037

استاندار گلستان در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان؛

استاندار گلستان ضمن تاکیدبر شناسایی نقاط پرحادثه استان، گفت:ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گلستان و کاهش تصادفات جاده‌ای باید در اولویت کار سال97 کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ "سید مناف هاشمی "در دومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهارکرد:باتوجه به اقدامات انجام شده جهت ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، ایجاد نظام نامه ای قوی وعلمی بعنوان دستورالعمل برای اعضای کمیسیون ضروری به نظر میرسد .تا با عمل کردن سایر اعضای عضو کمیسیون شاهد کاهش  تلفات جاده ای در سال 97 باشیم .

وی یکی از دغدغه‌های مهم استان را ایمنی در راه‌ها برشمرد و افزود: سرعت غیر مجاز ،تجاوز به چپ ، سبقت غیرمجاز ، عدم رعایت حق تقدم ، جزو مهمترین تخلفات صورت پذیرفته در سطح راههای استان می باشد.

رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان گلستان با تاکید بر آموزش و ارتقاء ایمنی راه های استان گفت: حضور موثر در مدارس ، آموزش موتورسواران ، آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی و مدیران فنی ، بهره گیری از امکانات رسانه ای ، بروز رسانی نقاط حادثه خیز ، آشکار سازی نقاط حادثه خیز ، پیگیری برای ایمن سازی و رفع نواقص جاده ای و.... در دستور کار سال جاری اعضای کمیسیون ایمنی راههای استان قرارگیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه 48 نقطه پر خطر و حادثه خیز در استان وجود دارد یادآورشد: نقاط حادثه‌ خیز جاده‌ای گلستان در سال 97 ساماندهی شده و کاهش تصادفات جاده‌ای نیز از برنامه های اولویت دار کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان گلستان می باشد.

وی گلستان را جزو استانهای حادثه خیز کشور برشمرد و افزود: شکل ترافیک عبوری استان نیز به دلیل حجم بالای ترافیک وسایل کشاورزی و موتور سیکلت در فصول مختلف سال با استان های دیگر متفاوت است.

استاندار گلستان فرهنگ جابه جایی بار و مسافر را یکی از دغدغه ها و مشکلات رانندگی این استان بیان کرد و یادآور شد: برای ارتقای فرهنگ تردد و رانندگی نیازمند اجرای برنامه های موثر از سوی مسئولان ذیربط است.

استاندار گلستان با بیان اینکه حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان دو برابر میانگین کشوری است،خاطرنشان کرد: با هدف کاهش شمار تصادفات این کمیسیون در حال بررسی، تجزیه و تحلیل عوامل اصلی تصادف منجر به مرگ در سطح استان است که با تکمیل آن اقدامات لازم در جهت کاهش روند تصادفات با کمک از وزارت متبوع و دستگاه‌های متولی استان صورت می گیرد.

هاشمی به سه عامل اصلی که در تصادفات دخیل هستند (راننده – وسیله نقیله –جاده ) اشاره و افزود: باید هرکدام ازاین عوامل در استان توجه ویژه ومطالعه وراهکارهای مناسب احصاء و در استان با هدف کاهش تصادفات اجرا شود .

محبوبی مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان و دبیر کمیسیون در این جلسه گفت : طبق بررسیهای بعمل آمده متاسفانه آمار تلفات جاده ای در استان گلستان درسال 96 سیر صعودی داشته ودر تلاش هستیم با اجرای راهکارهای مناسب توسط دستگاه های عضو کمیسیون در استان کاهش تصادفات و تلفات جرحی و فوتی را شاهد باشیم .

وی ادامه داد شناسایی محل های پرخطر ،برگزاری آموزش های لازم به موتورسواران و اهداء کلاه ایمنی به راکبین موتور وآشکار سازی و  اصلاح وایمن سازی برخی از نقاط حادثه خیز ،حضور واجرای قانون توسط پلیس راه استان و گسترش پایگاه های امدادی در سطح استان به جهت کمک رسانی به مصدومین و آسیب دیدگان در تصادفات از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است .

در انتهای این جلسه هر یک از دستگاههای عضو، برنامه و طرح های خود را جهت کاهش تصادفات جاده‌ای تشریح کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان است / حجم ترافیک محورهای مواصلاتی گلستان دو برابر میانگین کشوری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..