تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبوس به چه شکل باید مورد مصرف انسان قرار بگیرد؟

سبوس یکی از مهم ترین و موثرترین مواد غذایی مورد استفاده است که معمولا شکل و چگونگی استفاده از آن توسط مصرف کنندگان مورد پرسش قرار می گیرد. در این مطلب به چگونگی مصرف سبوس اشاره می شود.

سبوس را می توان خام مصرف کرد؟

هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، در نشست خبری ششمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در سازمان غذا و دارو اظهار داشت: سبوس حتما باید فرآوری و تخمیر شود و سپس مورد مصرف انسان قرار گیرد.

اگر سبوس خام مصرف شود حتما باید نگران این موضوع باشیم که حاوی آلاینده هایی است که به شدت بر سلامت مصرف کننده تاثیر دارد.

امروز در صنایع غذایی و نانوایی ها توصیه به مصرف سبوس می شود چرا که میزان تحرک و میزان فیبر دریافتی مردم کاهش یافته است و سبوس، جایگزین خوبی برای فیبر است اما حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد.

به علاوه سرانه مصرف مکمل ها در کشور افزایش یافته است. تغییر سبک زندگی از جمله علل افزایش مصرف مکمل هاست.75 درصد، بار بیماری ها( سال های از دست رفته عمر بر اثر ناتوانی و مرگ) مربوط به بیماری های غیرواگیر است و مکمل ها می تواند در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اثربخشی داشته باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید سبوس گندم برای سلامت بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سبوس غلات را به غذا اضافه نکنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سبوس برنج بخورید به این روش!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید سبوس در طب سنتی

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : irna.ir

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبوس به چه شکل باید مورد مصرف انسان قرار بگیرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..