تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ازدواج سلطنتی تمام شد، مراقب سندرم سیندرلا باشید!

ازدواج سلطنتی تمام شد، مراقب سندرم سیندرلا باشید!

جامعه > خانواده - مستوره برادران نصیری

از صبح دیروز و با آغاز مراسم ازدواج سلطنتی یعنی ازدواج شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، بازیگر آمریکایی،‌ صفحات بیشتر رسانه‌ها با پوشش زنده این مراسم، عکس‌ها و گزارش‌های مربوط به آن پر شد.

از حواشی این مراسم شامل هزینه 35 میلیون پوندی آن تا لباس و ظاهر عروس و مهمان‌ها که بگذریم، پخش تصاویری از عروس و داماد و مقایسه آن با انیمیشن معروف سیندرلا و قصه پرکشش ازدواج شاهزاده با دختری از خانواده‌ای غیرسلطنتی هم قابل تامل بود.
اما جالب است بدانید که همین انیمیشن جذاب کودکی،‌ می‌تواند دردسرهایی هم داشته باشد، دردسری به نام «سندروم سیندرلا» که بی‌ربط به ازدواج سلطنتی نیست.
سندرم سیندرلا یعنی اینکه همسری سوار بر اسب‌ سفید و کالسکه طلایی می‌آید و قرار است تا آخر عمر دختری را خوشبخت کند.
به گفته روان‌شناسان ابتلا به این سندروم پایه‌های خوشبختی را در انتظار دختران برای رسیدن به مرد آرزوها تعریف می‌کند، مردی در شمایل یک شاهزاده که قرار است بی‌هیچ دغدغه و مشکلی ، دختری را به خوشبختی مطلق برساند.
هشدار رواشناسان نسبت به فراگیری و یا ابتلا به این سندروم از این جهت مهم است که مبتلایان به این سندروم جایگاه دختران را در ازدواجی باشکوه تعریف می‌کنند و توجه به زن و هویت مستقل آن نادیده گرفته می‌شود، درواقع ‌زنی منفعل که به واسطه ازدواج با مردی موفق قرار است صاحب شان و جایگاه شود.
واقعیت اما این است که فارغ از جایگاه مالی طرفین،‌ارتباط و رابطه درست نیازمند تلاش،‌شناخت و آگاهی است و هیچ رابطه‌ای براساس فاکتورهای ظاهری و مالی لزوما به خوشبختی ختم نمی‌شود.
پیچیده‌گی‌های انسان معاصر، تغییر نگاه به جایگاه‌های اجتماعی زنان و اهمیت آن،‌ پیچیده‌گی روابط در دنیای تکنولوژی و پیام‌رسان‌ها و ... نشان می‌دهد ضرورت تربیت درست دختران برای رسیدن به هویتی مستقل چقدر اهمیت دارد.
حالا حتی اگر قصه ازدواج شاهزاده و دختری از طبقه متوسط در سال 2018 به واقعیت بپیوندد اما همه می‌دانیم که این به معنای خوشبختی نیست، همین شاهزاده هری و مگان مارکل قطعا از همین امروز آستین‌ها را بالا زده‌اند تا بتوانند زیر نگاه چند میلیون نفری که پیگیر اخبار ازدواج‌شان بودند، به طلاق و طلاق‌کشی نرسند،‌ تجربه‌ای که درباره پدر و مادر(شاهزاده چارلز و دایانا) همین آقای داماد با حواشی فراوان و در نهایت مرگ رمز‌آلود دایانا ظاهرا به پایان رسید.

4545




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ازدواج سلطنتی تمام شد، مراقب سندرم سیندرلا باشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..