تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایی از فرش‌ جام جهانی در تبریز +عکس

به گزارش شمانیوز، استاد حسین کاظمی حامد در آیین رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: فرش جام جهانی ۲۰۱۸روسیه در ایران طراحی و بافته شده است که در نتیجه آن سه تخته فرش نفیس تبریز که هر کدام به موزه های فیفا و فدراسیون فوتبال روسیه و آستان قدس رضوی و سه عدد تابلو فرش که به میزبانان تیم ملی ایران در مرحله نخست اهدا خواهد شد، شامل می‌شود.

وی ضمن تقدیر از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شهردار منطقه دو بابت پیشنهاد برگزاری این مراسم و تدارک مقدمات اجرای این آیین، افزود: بافت این فرشها در طول ۶ ماه و ۱۵ روز به اتمام رسیده که این آثار حاصل همراهی تیم چند نفره که از جمله طراحی آن به عهده مهدی شاهی و با همکاری حامد حیدری بوده است.

در ادامه، نظامی‌دوست دیگر عضو این تیم، ضمن اشاره به لزوم حمایت از فرش تبریز افزود: اهالی صنعت فرش با وجود خلاق و ضریب بالای هوشی همیشه مظلوم واقع شده اند که نیاز به حمایت مسئولین دارند.

وی افزود: در بافت این فرش‌ها، نقوش اسلیمی و گل رز که نماد فرش تبریز است، رعایت شده و تارو پود آن از ابریشم و مواد اولیه آن درجه یک که ۵۰ درصد گیاهی و ۵۰ درصد شیمیایی به دلیل براق بودن فرش است، استفاده شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از ۲۰ سال در تبریز به همت شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.

سعید حاجی‌زاده افزود: فرش های ادوار مختلف جام جهانی از سال ۱۹۹۸ فرانسه تا کنون توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده که متأسفانه مراسم رونمایی از این فرش های نفیس پس از گذشت ۲۰ سال، برای نخستین بار در این کلانشهر برگزار شد.

وی بیان کرد: فرش‌های مختلفی توسط این هنرمندان، در جام های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ کره و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا، ۲۰۱۴ بزریل بافته شده که نخستین فرش این هنرمندان در موزه شخصی زین الدین زیدان جای گرفته که امسال نیز این تابلوفرش ها به کاپیتان های تیم های فوتبال پرتغال، اسپانیا و مراکش و همچنین موزه فیفا، موزه روسیه و آستان قدس رضوی تحویل داده می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: واقعاً باید قدر تمامی هنرمندان کشور را دانست چرا که اگر قرار است که کشور ما توسعه پیدا کند و حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، باید به هنر و هنرمند احترام بگذارد.

از فرش‌های نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در تبریز رونمایی شد. در این مراسم که عصر روز شنبه در سالن همایش‌های شهرداری تبریز و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، مسئولان ورزشی و جمعی از پیشکسوتان ورزشی استان انجام شد، از ۶ تخته فرش نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که توسط حسین کاظمی هنرمند تبریزی بافته‌شده است تا به کاپیتان‌های همگروهان ایران در جام جهانی، آستان قدس رضوی، موزه فیفا و موزه روسیه اهدا شود، رونمایی شد.

استاد حسین کاظمی متولد شهر تبریز که صاحب اثر و هنرمند این آثار است، پیش از این هم در پنج دوره جام جهانی در سال های ۱۹۹۸ فرانسه،۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل فرش های بافته شده خود را به کشورهای میزبان اهدا کرده است. یکی از این قالیچه ها نیز توسط جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا گره زده شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایی از فرش‌ جام جهانی در تبریز +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..