تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خروج آمریکا از برجام مانعی بر توسعه روابط تهران و باکو نیست/ دلیل عمده فشارها علیه ایران، تقویت جایگاه این کشور در منطقه است

ساعت: 13:54 منتشر شده در مورخ: 1397/02/30 شناسه خبر: 1364891

رئیس حزب دموکرات جمهوری آذربایجان در گفت‌‌وگو با رسانه‌های آذربایجانی؛

سردار جلال اوغلو گفت: تنها مرجع بین المللی در موضوع برنامه هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این نهاد بین المللی هیچ ایرادی را به برنامه هسته ای ایران وارد نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رئیس حزب دموکرات جمهوری آذربایجان و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: خروج ترامپ از برجام مانعی بر سر راه توسعه روابط تهران با کشورهای منطقه و باکو ایجاد نمی‌کند، جمهوری آذربایجان پیشتر هم از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران حمایت نکرده بود و روابط ایران و جمهوری آذربایجان همچنان توسعه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر جمهوری آذربایجان روابط اقتصادی تنگاتنگ و گردش تجاری قابل توجهی با ایران دارد که تاثیر مثبتی بر اقتصاد هر دو کشور داشته است و از طرف دیگر ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در حال حاضر برخی طرح‌‌های اقتصادی منطقه‌ای را اجرا می‌کنند و بنابراین دولت باکو هرگز علیه شرکای اقتصادی منطقه‌ای خود اقدام نخواهد کرد.

سردار جلال اوغلو خاطر نشان ساخت: شرایط فعلی جهان در مقایسه با دوره تحریم‌های قبلی آمریکا علیه ایران متفاوت است؛ وقتی اروپا از موضع آمریکا در رابطه با برجام حمایت نمی‌کند و از طرف دیگر ارتباط تنگاتنک ایران با کشورهای منطقه از جمله روسیه و چین نشان می‌دهد، آمریکا این بار نیز نمی ‌واند به اهداف خود برسد.

سیاستمدار آذربایجانی همچنین تصریح کرد: تنها مرجع بین المللی در موضوع برنامه هسته‌‌‌ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است و وقتی این نهاد بین المللی هیچ ایرادی را به برنامه هسته‌ای ایران وارد نکرده، پس کشور دیگری هم حق ندارد در این زمینه قضاوت کند.

جلال اوغلو در پایان ابراز داشت: دلیل عمده فشارها علیه ایران، تقویت جایگاه این کشور در منطقه است که موجب نگرانی شدید آمریکا و اسرائیل شده است؛ آمریکا در شرایط فعلی نه تنها ایران بلکه روسیه، چین و ترکیه را نیز مورد هدف اقدامات خصمانه خود قرار داده و در صورت ادامه روابط عادی این سه کشور با ایران، تحریم های آمریکا تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خروج آمریکا از برجام مانعی بر توسعه روابط تهران و باکو نیست/ دلیل عمده فشارها علیه ایران، تقویت جایگاه این کشور در منطقه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..