تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت ۲ هکتار گل محمدی توسط کارآفرین بجنوردی

ساعت: 14:11 منتشر شده در مورخ: 1397/02/30 شناسه خبر: 1364911

گل محمدی به علت قابلیت آبیاری کم و سازگاری با شرایط آب و هوایی خراسان شمالی ظرفیتی مناسب برای رونق اشتغالزایی در استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک ؛ اقتصاد مقاومتی یکی از رویکرد‌های مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد.

برای تحقق ابعاد اقتصاد مقاومتی باید عملی وارد میدان شد و بستر کارآفرینی را فراهم کرد تا جامعه زنده و پویا و فعال بماند.
فعالیت در عرصه‌هایی نظیر تولید و راه اندازی طرح‌های زود بازده در حوزه اقتصاد مقاومتی اگر از حمایت‌های لازم برخوردار باشد و به اصطلاح زیر پر و بال داوطلبان جویای کار گرفته شود بی شک می‌تواند بستری مناسب برای رونق اقتصادی باشد.

بهرام جعفری یکی از کارآفرینان بجنوردی است که به همراه همسر خود خانم زرگل آزاد با لبیک به فرمان رهبری در خصوص روی آوردن به اقتصاد مقاومتی اقدام به کشت گل محمدی در روستای کلاته محمد علی پهلوان کرده اند.

این کارآفرین بجنوردی درباره علل اصلی پرورش گل محمدی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: یکی از دلایل اصلی برای پرورش گل محمدی، موقعیت جغرافیایی منطقه است که بعد از تحقیقات در این منطقه و بررسی موقعیت آن به این نتیجه رسیدم که پرورش گل محمدی هم از لحاظ موقعیت و هم از لحاظ درآمدزایی مناسب است.

جعفری با اشاره به مقاوم بودن گل محمدی افزود: اگر چتر حمایتی دولت شامل کشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی مرتبط با نیاز آن باشد، می‌توان در این عرصه اشتغال زایی فراوانی پدید آورد که خود یکی از راه‌های تحقق «اقتصاد مقاومتی» است.

خانم آزاد همسر کارآفرین بجنوردی با اشاره به خواص درمانی گل محمدی و درآمدزایی آن نسبت به سایر کشت‌های سنتی گفت: به عنوان نمونه پرورش این گل معطر و استثنایی، بهترین نوع محصول است که عمری۳۰ ساله دارد و هر۱۰ سال با رشد مجدد برای کشاورزان صد درصد سود آور است.

 وی با اشاره به خواص گل محمدی اظهار داشت: مسهل، مقوی، قابض، ضد خارش، ضد التهاب، آرام بخش وتقویت‌کننده مغز است و برای دردهای معده، روده، گوش ، دندان و ترمیم زخم دهان واز عصاره گلبرگ آن به عنوان تب بر و همچنین رفع بی‌خوابی و درمان تهوع استفاده می‌شود.

وی هزینه اولیه برای شروع این کار را 20 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: از دو هکتار زمین شروع به کارکردم که در صورت فراهم بودن شرایط مالی به پنج هکتارهم قابل توسعه است.

جعفری تصریح کرد: اگر دولت از ما حمایت کند برنامه داریم که کارگاه کلاب گیری راه اندازی کنیم و محصولات را خودمان فراوری و به بازار عرضه کنیم که با این کار زمینه اشتغال چندین نفر فراهم می شود.

وی انگیزه شروع به کارش را ایجاد اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: بعد از بازنشستگی تصمیم گرفتم یک کار تولیدی جدیدی را شروع کنم که هم زمینه اقتصاد مقاومتی وهم اشتغال‌زایی را فراهم کند.

وی با توصیه به افرادی که در فکر پرورش گل محمدی هستند، اظهار کرد: علاقمندان برای پرورش این گیاه در وسعت کم شروع کنند و بعد توسعه دهند و قبل از آن مطالعه دقیق درباره منطقه مورد نظر داشته باشند و حتما در آبیاری به موقع دقت کنند.

 


 

 

انتهای پیام /

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت ۲ هکتار گل محمدی توسط کارآفرین بجنوردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..