تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زکات جمع آوری شده نباید در بانک نگهداری شود/ جمع آوری ۸۶ میلیارد ریال زکات در سال ۹۶

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در جلسه شورای زکات یکی از نشانه های بندگی ماه رمضان را زکات فطریه دانست و اظهار کرد: در روایات آمده است روزه قبول نمی شود مگر اینکه زکات فطریه پرداخت.

وی ادامه داد: زکات در اسلام فلسفه ای دارد و حکمتش این است که انسان دنیا زده نشود و مقداری از ثروت دنیا را جدا کند و به نیازمندان بدهد.

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: پرداخت زکات در واقع نوعی سبک زندگی اسلامی است، و پرداختن خمس و زکات وسیله ی نمو و برکت در مال و ثروت است.

حجت السلام یعقوبی یادآور شد: همانطور که برای روزه دغدغه داریم برای زکات هم باید دغدغه داشته باشیم چراکه دین کامل دینی است که مجموعه اش را قبول داشته باشیم.

وی تاکید کرد: زکات باید جهت دهی شده و به سمت نیاز های واقعی سازماندهی شود تا مورد سواستفاده واقع نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه از زمان ایجاد شورای زکات در استان سازماندهی مناسب در این بخش ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: کسانی که برای جمع آوری زکات درخواست مجوز دارند باید مدیریت شوند.

حجت الاسلام یعقوبی نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دفتر امام جمعه را یک مثلث دانست که در بحث جمع آوری زکات با یکدیگر هماهنگ هستند.

وی تاکید کرد: زکات جمع آوری شده نباید در بانک نگهداری شود بلکه بلافاصله بعد از جمع آوری باید در اختیار مستمندان قرار بگیرد.

وی خواستار استفاده از هنر برای فرهنگ سازی پرداخت زکات در استان شد و گفت: گذشتن از پول آسان نیست لذا این ظرفیت هنر است که با خلاقیت و ظرافت می تواند مردم را متقاعد کند با میل خودشان بخشی از مالشان را به مصرف نیازمندان اختصاص دهند.

وی در انتها به تعدد صندوق های  جمع آوری زکات در روز عید فطر اشاره کرد و گفت: تعدد صندوق ها و جانمایی آنها کنترل شود، تا شک و شبهه ای برای مردم حاصل نشود.

 

جمع آوری 86 میلیارد ریال زکات در سال 96

عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این نشست گفت:  در شورای زکات استان مقرر شده است که مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار براساس پروژه های عمرانی روستاهای پرداخت کننده زکات در سال 97 در نظر گرفته شود.

وی افزود: هم چنین در این شورا مقرر شد، لیست روستاهای زکات دهنده به تفکیک شهرستان به همراه زکات سال 96 با نیازمندی های عمرانی و حمایتی به استانداری و کلیه ی فرمانداری ها ابلاغ شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اضافه کرد: تعداد کل روستاهای استان 785 روستا هستند که 569 روستا مشمول پرداخت زکات هستند و از این تعداد تنها 260 روستا زکات پرداخت کرده اند.

اهرابی خاطر نشان کرد: در سال گذشته مبلغ 16 میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات، 70 میلیارد ریال زکات واجب و مستحب و در مجموع 86 میلیارد ریال جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده 61 درصد به محرومین و 30 درصد به پروژه های عمرانی اختصاص داده شد.

اهرابی اضافه کرد: بیشترین درصد تحقق زکات سال 96 به شهر رازو جرگلان با 134 درصد اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به طرح شجره طیبه گفت: در راستای همین طرح یک هزار و 600 اصله سیب در اسفراین کاشته شده است که در سال گذشته 25 تن سیب برداشت شد و بین نیازمندان تقسیم شد.

اهرابی خشک سالی ها و کاهش محصولات کشاورزی را دلیل کاهش میزان زکات جمع آوری شده در سال 96 خواند.

وی در انتها گفت: تبلیغات دروغین در فضای مجازی و جمع آوری زکات از این طریق مشکلاتی را ایجاد کرده است که باعث عدم اعتماد مردم نسبت به این مقوله می شود، که در دستور کار پیگری با همکاری پلیس فتا قرار گرفته است.

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زکات جمع آوری شده نباید در بانک نگهداری شود/ جمع آوری ۸۶ میلیارد ریال زکات در سال ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..