تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی سیف از قیمت دلار 4200 تومانی تا پایان سال

سیف با تاکید بر اینکه نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی ثابت نخواهد ماند،گفت: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال جاری، ۵ تا ۶ درصد در این نرخ تغییر ایجاد شود.

بانک مرکزی: نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی ثابت نمی‌ماند

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی ثابت نخواهد ماند، گفت: بر اساس شرایط اقتصادی پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال جاری، ۵ تا ۶ درصد در این نرخ تغییر ایجاد شود؛ البته بانک مرکزی با توجه به شاخص تورم در این زمینه عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به انتقادات از سامانه نیما، افزود: در مقطعی که این سامانه راه اندازی شد پیش بینی اینکه تا دو سه ماه برخی اشکالات احتمالی نیز بروز کند وجود داشت و به همکاران نیز این موضوع گوشزد شد. بعد از راه اندازی سامانه در ابتدای اردیبهشت و طی این دوره می توان ویژگی های مثبت این سیستم با روش های گذشته را بررسی کرد.

اما منتقدان حتی یکماه نیز به این سامانه اجازه اجرا نمی دهند و انتقاد وارد می شود. با این حال، در حال حاضر ایرادات برطرف شده و سامانه به وضعیت با ثباتی رسیده است.

انتقاد سیف از بی مهری به بانک مرکزی در برخورد با موسسات غیر مجاز

وی درباره رسیدگی به پرونده موسسات غیر مجاز، اظهار داشت: موسسات غیر مجاز بلای جدی برای اقتصاد کشور بود که روز به روز این مشکل بزرگ تر می شد.

از آنجایی که بانک مرکزی امکان مبارزه با این موسسات غیرمجاز را به تنهایی نداشت، در سال ۹۲ در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصمیم گرفته شد که برای مبارزه با این بلیه و چالش دیگر نهادهای ذی ربط وارد شوند و بانک مرکزی را حمایت کنند.

نمایندگان سه قوه حاضر در این جلسه حمایت خود از بانک مرکزی را اعلام کردند اما حمایت ها طبق انتظار نبود و از سویی دیگر اصحاب رسانه نیز آنطور که انتظار می رفت به حمایت از بانک مرکزی برنیامدند.

سیف با اشاره به اینکه بانک مرکزی در بحث رسیدگی به موسسات غیرمجاز تنها بود، گفت: در خلال مبارزه با این موسسات، حتی در مواقعی برخی از نهادها نیز علیه بانک مرکزی بودند البته ما فرهنگی اسلامی داریم و باید انصاف را رعایت کنیم.

وی درباره چگونگی ساماندهی موسسات غیر مجاز اظهارداشت: منابعی با مصوبه سه قوه به موسسات غیر مجاز تخصیص داده شد و همه این منابع با پشتوانه دارایی های شناسایی شده پرداخت شده است.

مشکل موسسات غیر مجاز ریشه ای حل شد

سیف ادامه داد: عده‌ای می‌گفتند که در دوره قبلی این مشکل مسالمت‌آمیز حل شد در حالی که مشکل در دوره گذشته به صورت ظاهری حل شد اما این دوره آن را ریشه‌ای حل کردیم.

نظام بانکی وضعیت اسفباری داشت که سعی کردیم جلوی وخیم تر شدن اوضاع را بگیریم اما نیاز به اقدامات جدی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه چالش‌های زیادی برای پیاده‌سازی اصلاحات داشتیم و هزینه زیادی دادیم، تصریح کرد: در مورد صورت‌های مالی بانک‌ها که استانداردهای گزارشگری مالی را اجباری کردیم، چالش‌های زیادی وجود داشت و جلوگیری از سود موهوم دادن و سایر موارد اقداماتی بود که بانک مرکزی توانست در این دوره انجام دهد.

سیف با بیان اینکه این مشکلات در مورد بانک‌های خصولتی و دولتی نیز وجود دارد و دولت عادت کرده کسری بودجه را در سیاست پولی و نظام بانکی سرازیر کند، گفت: چالش‌های بسیار جدی از این بابت داریم، وقتی یکجا ۵۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای مسکن مهر اختصاص می‌یابد یعنی یک فاجعه رخ داده است، البته اکنون وضع بسیار بهتر شده اما با ایده‌آل فاصله داریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی سیف از قیمت دلار 4200 تومانی تا پایان سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..