تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یوزپلنگ تیم ملی با کفش های پلوخوری! عکس

از یوپا یا همان یوزپلنگ تیزپا که نماد فوتبال کشورمان شده است, شب گذشته رونمایی شد!

حاشیه های رونمایی از نماد تیم فوتبال

به فاصله یک ساعت تا شروع دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان، اتفاق جالبی رخ داد و از یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی رونمایی شد. یوزپلنگی که تنها یک دایره کوچ روی سینه بازیکنان ملی پوش را اشغال می کند و دیگر خبری از طرح بزرگ روی پیراهن نیست.

با این حال، عروسکی که نماد این یوزپلنگ است، قبل از شروع بازی شب گذشته به داخل چمن ورزشگاه رفت و به هنرنمایی با توپ پرداخت.

عجیب اینکه عروسک یوزپلنگ ایرانی، کفش های پلوخوری و ورنی به پا داشت و با همان کفش ها، روپایی می زد! این را هم می توان به پای بی سلیقگی مسئولان امر گذاشت که حتی در طراحی کفش برای عروسک یوزپلنگ ایرانی نیز تنبلی کردند.


یوپا نماد فوتبال ایران

یوپا نماد فوتبال ایران

یوزپلنگ ایرانی یا تیزپای آسیایی یک زیرگونه بهشدّت در معرض خطر انقراض از یوزپلنگ است که اکنون تنها چند قلاده از آن در کشورمان یافت می‌شود. از سال ۱۳۹۰ که پروژه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی شروع شد، تعداد این‌گونه از ۳۳ قلاده به ۷۵ قلاده رسیده و این نشان دهنده تأثیر این پروژه بوده‌است.

این جانور در مناطق بیابانی در سطح منطقه زندگی می‌کرد و سال‌هاست که نسل آن در معرض نابودی کلی قرار دارد. نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که بین ۷۰ تا ۱۰۰ یوزپلنگ در مناطق حاشیه کویر مرکزی از جمله خاراتوران،نایبندان، دره انجیر و میاندشت وجود داشته باشد. این تخمین نتیجه نقشه‌برداری زمینی است که توسط بیش از ۱۲۰۰۰ دوربین دید در شب که در مکان های مختلف کار گذاشته شده، بود.

ایران از دهه ۱۹۷۰ به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ‌های ایرانی (آسیایی) شناخته شده‌است. یوزپلنگ ایرانی نژاد منحصر به فردی از یوزپلنگ است که «یال» دارد.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یوزپلنگ تیم ملی با کفش های پلوخوری! عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..