تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت شعار حمایت از کالای داخلی را به مخالفت با تولید کالای ایرانی تبدیل کرده است

شیردل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت شعار حمایت از کالای داخلی را به مخالفت با تولید کالای ایرانی تبدیل کرده استسید عباس شیردل رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دغدغه‌های اخیر فعالان صنایع دستی استان اصفهان  اظهار کرد: مواد اولیه کار هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان از نوسانات ارز تأثیر پذیرفته و این موضوع تا حدود زیادی به کار این هنرمندان ضربه می‌زند.

وی افزود: مواد اولیه‌ای مانند مس که در داخل کشور به دست می‌آیند نیز دستخوش نوسانات ارزی شده‌اند و قیمت آنها افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: کارخانه شهید باهنر که پیش از این تولیداتش را در حجم کافی به هنرمندان صنایع دستی می‌فروخت اعلام کرده که از این به بعد هنرمندان باید تولیدات این کارخانه را از بورس خریداری کنند و کسی که بخواهد ۱۰ تن مفتول برنج خاتم بخرد باید بین ۳ دست(بورس،خریدار عمده و فروشنده جزء) بگردد تا بتواند مواد اولیه خودش را به میزان کافی خریداری کند و این امر باعث افزایش قیمت مواد اولیه بومی می‌شود اگر با این شرایط کالا‌های صنایع دستی مشابه با تعرفه بالا هم وارد کشور بشود، قیمت مواد اولیه ما بیشتر از آن‌ها است بنابراین دولت با تصمیمات اخیر خودش در خصوص انتقال سهام مواد اولیه‌ای، چون مس و برنج به بورس در عمل، شعار حمایت از کالای ایرانی را به مخالفت با تولید کالا‌های ایرانی تبدیل کرده است و این امر به عرصه صنایع دستی کشور ضربه بزرگی می‌زند.

شیردل گفت: مالیات‌های زیادی از برخی هنرمندان صنایع دستی گرفته می‌شود در صورتی که بر اساس اصل ۱۴۳ قانون، هنرمندان صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف هستند اما دیده شده که از برخی از صنایع، مالیات ارزش افزوده نیز گرفته می‌شود در صورتی که مجلس شورای اسلامی چنین طرحی را تصویب نکرده است.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه امروز متأسفانه برخی از اداره‌های استان اصفهان به هنرمندان صنایع دستی کم‌لطفی می‌کنند، ادامه داد: در واقع هم‌اکنون نهادهایی، چون وزارت صنایع با تبدیل سال حمایت از تولید داخلی به فرصتی برای فروش کالای وارداتی، قدرت رقابت را از تولیدکننده ایرانی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در ۴ سال اخیر هیچ کدام از هنرمندان صنایع دستی بیمه نشده‌اند، ادامه داد:هم‌اکنون قانونی مطرح شده و اجرایی می‌شود  که براساس آن اگر قرار شد هنرمندی به تأمین اجتماعی معرفی شود افرادی معرفی خواهند شد که پیش از این بیمه نشده باشند و به نظر می‌رسد این امر صرفا با هدف بالا بردن آمار کارآفرینی در کشور انجام می‌شود و مشخص نیست هنرمندی که بیمه او به هر دلیلی قطع شده باشد بر چه اساسی تعیین تکلیف می شود.

انتهای پیام/

انتقاد رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی استان اصفهان از تصمیم دولت برای حمایت از کالای ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت شعار حمایت از کالای داخلی را به مخالفت با تولید کالای ایرانی تبدیل کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..