تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک نکته سلامتی: خوردن میوه در چه زمان‌هایی مناسب‌تر است ؟

یکی از باور‌های نادرستی که در ارتباط با خوردن میوه وجود دارد، خوردن آن با معده خالی است.

یک نکته سلامتی: خوردن میوه در چه زمان‌هایی مناسب‌تر است؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، با اشاره به باور‌های عمومی در این زمینه، گفت: گفته می‌شود که خوردن میوه با وعده‌های غذایی، سبب کاهش هضم غذا شده و باعث می‌شود غذا در معده مانده و در آنجا تخمیر شود و یا اینکه فاسد شود.

یاسمین فتحی ادامه داد: همچنین ادعا می‌شود که خوردن میوه با وعده غذایی، ایجاد گاز، ناراحتی و طیف دیگری از علایم غیرمرتبط را به همراه دارد.

او خوردن میوه همراه با وعده غذایی به دلیل داشتن فیبر را سبب طولانی‌تر شدن زمان آزادسازی غذا از معده اعلام کرد و یادآور شد:، اما این زمان به اندازه‌ای نیست که باعث شود فرآیند هضم غذا کند شده و غذای موجود در معده فاسد شود.
این کارشناس ارشد تغذیه ماندن بیشتر غذا در معده و کاهش میزان تخلیه معده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر می‌تواند فرد را مدت طولانی تری سیر نگه دارد و دریافت کالری را کمتر کند.
فتحی تاکید کرد: حتی اگر میوه خوردن با وعده غذایی سبب شود که غذا به طور قابل توجهی، طولانی‌تر از حالت معمول در معده بماند، اسیدیته محیط درونی معده بسیار پایین بوده و سبب می‌شود که غذا هنگام مخلوط شدن با اسید معده، حالت اسیدی پیدا کند؛ بنابراین از رشد میکروارگانیسم‌ها که عامل تخمیر و فساد هستند، جلوگیری می‌شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک نکته سلامتی: خوردن میوه در چه زمان‌هایی مناسب‌تر است ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..