تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار فوتی‌های قارچ سمی در کرمانشاه هفت نفر شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار فوتی ها بر اثر مصرف قارچ سمی در استان تا روز شنبه 29 اردیبهشت به هفت نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دکتر صائب مدرسی افزود: آمار فوتی ها تا روز پنجشنبه 27 اردیبهشت پنج نفر بود که متاسفانه در همان روز 2 نفر دیگر فوت کردند و آمار فوتی ها اکنون به هفت نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در اردیبهشت امسال تاکنون 316 نفر براثر مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به مراکز اورژانس استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 18 نفر به دلیل مشکلات کبد به مراکز درمانی شهر شیراز اعزام شده اند.

مدرسی اضافه کرد: همچنین از مجموع آمار مسموم شدگان اکنون چهار نفر در بخش بستریهای ویژه، 6 نفر در بخش اورژانس و 22 نفر در بخش عمومی مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی گفت: بیشترین آمار بیماران مربوط به شهر کرمانشاه است و همچنین در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز بیشترین تعداد مسمومان بستری شده اند.

قارچ مورد مصرف 'آمانیتا فالوئیدس' (نام علمی: Amanita phalloides) نام دارد که مشهور به کلاهک مرگ و از مرگ‌آورترین نوع قارچ‌های چتری است.

این قارچ معمولا در کنار درختان بلوط و مخروطی می‌روید و شبیه قارچ‌های خوراکی است اما مملو از سم 'آلفا-آمانیتین' است که کبد و کلیه را از بین می برد.

درد شکم، تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی از عمده ترین نشانه های مسمومیت با این قارچ است.

مصرف قارچ سمی آمانیتا، درمان یا پادزهر خاصی ندارد اما اگر بیمار به موقع به بیمارستان رسانده شود با شستشوی معده بیمار، تجویز سرم و چند اقدام درمانی دیگر خطر رفع می شود.

امسال به دلیل بارندگی های مستمر بخصوص در اردیبهشت ماه و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته در استان کرمانشاه افزایش داشته است.

هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

یک میلیون و 717 هزار هکتار از مساحت استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که 527 هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار دیگر را مراتع تشکیل می دهند یعنی حدود 1.5 درصد از وسعت منابع طبیعی کشور.

این استان با 24 هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار فوتی‌های قارچ سمی در کرمانشاه هفت نفر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..