تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صنایع گلاب گیری قم در آینده نزدیک راه اندازی می شود

رئيس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبيعی استان قم مطرح کرد؛

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عباس خرمی ،رئيس سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبيعی استان قم، با اشاره به روش‌های آبیاری نوین در استان قم گفت: در دوران کنونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همگام با سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با وضعیت بحران آب اقداماتی انجام داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: این روند همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود کشاورزان از این طرح استقبال داشته باشند و در آینده‌ای نزدیک کل سطح زیرکشت استان با تخصیص اعتباری که دولت لحاظ کرده زیر پوشش طرح‌های نوین آبیاری قرار می‌گیرند.

وی تغییر الگوی کشت را یکی دیگر از موارد در دست پیگیری ذکر کرد و افزود: در این زمینه با هماهنگی بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای یا کشت متراکم در حال پیگیری است که در حال حاضر حدود 40 هکتار در سطح استان بهره‌برداری می‌شود و حدود 60 هکتار پروانه تأسیس از سازمان نظام مهندسی دریافت کردند که به تدریج عملیات بهره‌برداری صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم‌فشار گفت: در مجموع سازمان نظام مهندسی کشاورزی با ساماندهی 30 شرکت‌ مهندسی در استان قم در چهار سال گذشته حدود 12 هزار هکتار طراحی اجرای طرح‌های نوین آبیاری را در سطح استان انجام داده که در بخش‌های انجام شده بین 50 تا 70 درصد صرفه‌جویی در آب صورت گرفته است.

خرمی یادآورشد: در مناطق مختلف استان با توجه به شرایط اقلیمی توسعه کشت باغات پسته شروع شده که نسبت به شوری و مصرف آب مقاومت بیشتری دارند. علاوه بر آن یکی از سیاست‌های دیگر در سطح استان کشت گیاهان دارویی است که نسبت به مصرف آب، شوری و خشکی مقاومت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه کشت گل محمدی در سطح استان در حال گسترش است گفت: راه‌اندازی عملیات و صنایع گلاب‌گیری در دست بررسی است که برای آینده‌ای نزدیک در سطح استان پیاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

بهره‌برداری۴۰ هکتاری در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صنایع گلاب گیری قم در آینده نزدیک راه اندازی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..