تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار داغ خرید و فروش سگ‌های زینتی به قیمت‌های نجومی در تبریز/ تردد حیوانات در اماکن ویژه شهروندان!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با وجود گذشت دو هفته از تذکر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به مسئولان دستگاه قضاء و نیروی انتظامی در رابطه با جلوگیری از خرید و فروش سگ‌های زینتی، تاکنون اقدام عملی در این باره صورت نگرفته و همچنان بازار فروش این نوع حیوانات داغ است.

کافی است در نرم‌افزار دیوار سری به قسمت فروش حیوانات بزنید تا ببینید روزانه چند مورد فروش سگ‌هایی با قیمت‌های میلیونی به آگهی گذاشته می‌شود تا افراد با خرید آن‌ها در شهر جولان دهند و از این طریق خودنمایی کنند.

با نگاهی به بازار داغ خرید و فروش سگ در تبریز می‌توان دریافت اکثر جوانان و حتی دختران خواهان خرید سگ‌های زینتی جهت نگهداری در خیابان و گذراندن اوقات فراغت‌شان با این حیوانات هستند و کمتر کسی را می‌توان یافت که حاضر به خرید سگ نگهبان باشد.

قیمت سگ‌های زینتی از پانصد هزار تومان شروع می‌شود و گاهی اوقات بسته به نژاد و نوع آن، به بیش از 10 میلیون تومان نیز می‌رسد اما علی‌رغم این قیمت‌های نجومی، همچنان هستند کسانی که حاضرند مبالغی بیشتر نیز برای خرید سگ بپردازند.

تحقیقات نشان می‌دهد اکثر خریداران سگ‌های زینتی، این اقدام را از معیارهای نمایان ساختن ثروت‌مندی می‌پندارند و به همین سبب خرید سگ زینتی به یک اپیدمی در کلانشهرها تبدیل شده است و برخی اوقات عده‌ای با اینکه علاقه‌ای به نگهداری سگ ندارند از روی چشم و هم‌چشمی ترجیح می‌دهند چند میلیونی را صرف خرید سگ و نگهداری از آن کنند.

هرچند با وجود منع قانونی عده‌ای نگهداری از سگ در خانه و یا حتی گردش با آن در محافل عمومی را جزو حقوق خود می‌دانند اما هستند شهروندانی که فارغ از نجاست سگ، معترض حضور این حیوانات در مکان‌هایی هستند که برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است.

خیلی از زنان از سگ‌های تزئینی واهمه دارند و با مشاهده آنان در پیاده‌رو و پارک‌ها آزرده‌خاطر می‌شوند و یا دفع فضولات آنان در معابر عمومی موجب ناراحتی بسیاری از عابران می‌گردد.

به نظر می‌رسد جلوگیری از این فرهنگ وارداتی و گسترش آن نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌ها و مطالبه از مسئولان جهت انجام وظایف‌شان می‌باشد تا بیش از این به‌خاطر عده‌ای روشنفکر، حقوق اکثریت شهروندان پایمال نگردد و به احکام اسلامی دهن‌کجی نشود.

انتهای پیام/

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار داغ خرید و فروش سگ‌های زینتی به قیمت‌های نجومی در تبریز/ تردد حیوانات در اماکن ویژه شهروندان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..