تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزان‌ترين درمان ناباروري در ايران

ارزان‌ترين درمان ناباروري در ايران

خبرگزاري آريا – ناباروري زوج‌ها در شهرهاي بزرگ ايران روند صعودي را نشان مي‌دهد اما هزينه درمان اين ناتواني به مراتب ارزان‌تر از اروپا و آمريکا است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا، رئيس پژوهشگاه فنآوري نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي(ابن سينا) با اعلام اين مطلب گفت: هزينه درمان ناباروري در ايران حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزينه درمان ناباروري در دنيا است، بطوريکه در کشور ما اين هزينه حداکثر ۲۰۰۰ دلار و در اروپا و آمريکا ۲۰ هزار دلار است.
دکتر محمدرضا صادقي، با بيان اينکه حدود ۲۰ ميليون زوج در ايران زندگي مي کنند که حدود ۴ ميليون زوج نابارور هستند،افزود: نتايج جمع آوري اطلاعات در مورد شيوع ناباروري در کشور نشان مي دهد، شيوع ناباروري در استان هاي تهران و البرز بيشتر و حدود ۲۰٫۲ درصد است.
وي ادامه داد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهاني ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجين مبتلا به ناباروري هستند اما آمار ناباروري در کشور ما مقداري بيشتر از درصد جهاني است.
صادقي به عوامل موثر بر شيوع ناباروري اشاره کرد و گفت: تغيير الگوي زندگي و افزايش سن ازدواج از مهمترين عوامل شيوع اين ناباروري هستند.
وي پرداخت هزينه درمان ناباروري براي اکثر زوجين نابارور در کشورمان را دشوار اعلام کرد و افزود: هزينه درمان ناباروري در کشور ما بين ۵ تا ۱۰ ميليون تومان متغيير است و درصد زيادي از متقاضيان درمان، اين پول را ندارند.
رئيس پژوهشگاه ابن سينا، ميزان موفقيت درمان ناباروري را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: سن بالاي زنان در ميزان باروري موثر است، بطوريکه ميزان موفقيت درمان ناباروري در زنان بالاي ۴۰ سال به ۱۵ درصد مي رسد.
صادقي به پيشرفت هاي کشور در درمان ناباروري اشاره و تاکيد کرد: روش تخشخيص ژنتيکي قبل از لانه گزيني جنين از مهمترين روش هاي ژنتيکي است که در ايران هم استفاده مي شود و درصد موفقيت درمان ناباروري در اين روش هاي جديد، به ۷۰ تا ۸۰ درصد مي رسد.
وي اظهار کرد که در حال حاضر بيش از ۱۰۰ مرکز ناباروري در کشور فعال هستند که شامل بخش خصوصي، دولتي و نهادهاي عمومي غير دولتي مي باشد و بخش عمده اي از نياز داخل کشور را برطرف مي کند.
صادقي به اختصاص بودجه در دولت هاي يازدهم و دوازدهم در حمايت از زوج هاي نابارور اشاره کرد و گفت: دانشگاه هاي علوم پزشکي بخشي از اين اعتبار را براي راه اندازي مراکز ناباروري در نظر گرفته اند.
رئيس پژوهشگاه ابن سينا افزود: با اين اقدام، مراکز ناباروري در شهرهايي مانند گرگان، کرج، قزوين و سمنان راه اندازي شده است.
سقط مکرر يکي از معضلات درمان ناباروري کشور است
مدير مرکز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مکرر پژوهشگاه ابن سينا، سقط مکرر را يکي از معضلات درمان ناباروري کشور اعلام کرد و گفت: اولين کلينيک سقط مکرر کشور در اين پژوهشگاه راه اندازي شده است.
دکتر علي صادقي تبار در اين نشست، آندومتريوز را از شايع ترين بيماري در زنان اعلام کرد که در خيلي موارد منجر به ناباروري آنان مي شود، افزود: براي ارائه خدمات مطلوب به اين بيماران کلينيک اندومتريوز در اين مرکز با حضور متخصصان راه اندازي شده است.
وي به جذب فلوشيپ ناباروري از سه سال پيش در اين مرکز اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ابن سينا با مجوز وزارت بهداشت اقدام به پذيرش فلوشيپ ناباروري کرده که اين کار منجر به تربيت نيروهاي متخصص در اين حوزه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزان‌ترين درمان ناباروري در ايران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..