تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوت 4 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 33 نفر که براثر مصرف قارچ‌های سمی مسموم شده‌ بودند به مراکز درمانی و بیمارستانی استان فارس منتقل شده‌اند.

مسمومیت 33 نفر در فارس بر اثر مصرف قارچ

عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 13 نفر از کل افرادی که براثر مصرف قارچ‌های سمی مسموم شده‌اند ساکن استان فارس بوده و مابقی ساکن استان‌های زنجان، لرستان، آذربایجان و کرمانشاه هستند که برای درمان به مراکز درمانی فارس منتقل شده‌اند.

 تاکنون چهار نفر از مراجعه‌کنندگان به دلیل مسومیت حاد براثر مصرف قارچ سمی در بیمارستان‌های فارس فوت کرده و مابقی در بیمارستان‌های علی‌اصغر و نمازی بستری هستند.

وی با بیان اینکه این نوع مسمومیت سریعاً به کبد و دستگاه گوارش و در برخی موارد به سلول‌های مغزی افراد آسیب وارد می‎کند، گفت: به دلیل اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها مرکز ارائه پیوند کبد است افرادی که دچار وضعیت حادی باشند به بیمارستان نمازی و یا علی‌اصغر شیراز انتقال داده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد تا قارچ مصرفی خود را از مراکز مجاز ومعتبر که دارای تاریخ تولید و انقضا باشد، تهیه کنند.

همتی همچنین، خوااب آلودگی، تشنج، تهوع و استفراغ را از علائم مسمومیت با قارچ‌های کوهی عنوان کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوت 4 نفر بر اثر مصرف قارچ های سمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..