تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آب آشامیدنی سالم را از نور خورشید دریافت کنید/ پنجره‌هایی که خانه شما را از کولر بی‌نیاز می‌کنند

آب آشامیدنی سالم را از نور خورشید دریافت کنید /پنجره‌هایی که خانه شما را از وجود کولر بی‌نیاز می‌کنندبه گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره در سراسر جهان سبب پیشرفت جوامع بشری و همچنین آسان‌تر شدن زندگی می‌شود. این اختراعات در زمینه‌های مختلف از تولید هواپیما تا ساخت ماشین‌های غول‌پیکر را شامل می‌شود که در این بسته خبر به معرفی این اختراعات می‌پردازیم.

دستگاهی که به کمک نور خورشید آب را تصفیه می‌کند

محققان موفق به طراحی و اختراع وسیله‌ای شده‌اند که با صفحه سیاه کربنی آب را تصفیه می‌کند؛ این دستگاه ساده و کم عرض محفظه شفاف و پلاستیکی‌ دارد که بر زیر نور خورشید قرار می‌گیرد و این گرم شدن تدریجی آب سبب  تبخیر آن می شود و با صفحه پلاستیکی سرد تر و باریک دیگری تماس برقرار کند و برخورد این بخار آب با صفحه سرد سبب می‌شود که بخار آب دوباره به مایع تبدیل شود، این مایعی که دوباره تشکیل می‌شود آبی سالم و تصفیه شده است.

محققان از این دستگاه خورشیدی برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و این دستگاه توان این را دارد که در هر ساعت 2.2 لیتر آب را تصفیه کند.

پنجره هوشمند که دمای محیط را تنظیم می‌کند

محققان سوئیسی پنجره‌های هوشمندی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند در عرض چند دقیقه رنگ خود را بر اساس تقاضایی که شما دارید تغییر دهند یعنی تنها در عرض چند دقیقه رنگ این پنجره‌ها از تیره به روشن تغییر می‌کند همچنین برخی از آنها این قابلیت را دارند که میزان گرمای محیط اتاق را هم تنظیم کنند.

این پنجره هوشمند شفاف هنگامی که نور را به داخل اتاق وارد می‌کنند به دلیل فناوری‌موجود  از ورود گرما به داخل اتاق جلوگیری می‌کند یعنی روشنایی خورشید را دریافت می‌کند اما گرمای آن را خیر، این پنجره برای کنترل میزان دمای محیط اتاق طراحی شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آب آشامیدنی سالم را از نور خورشید دریافت کنید/ پنجره‌هایی که خانه شما را از کولر بی‌نیاز می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..