تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش سرانه خوابگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی

//به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فراهانی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیش از ۱۰۷ هزار مترمربع به سرانه خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی افزوده شده است، اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم مجموعاً ۳۷۰ هزار متر مربع به سرانه خوابگاهی افزوده می شود که این حاکی از افزایش ۳۹ درصدی سرانه خوابگاهی در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت‌های پیشین است.

وی از تحقق بودجه تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: مبلغ ۹ میلیارد تومانی که دولت برای تعمیر و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی تخصیص داده بود در روز‌های پایانی سال گذشته محقق شد و ما این عدد را بر اساس ظرفیت خوابگاهی دانشگاهی علوم پزشکی به دانشگاه‌ها تخصیص داده‌ایم.

دراختیار قرار دادن بودجه تعمیرات خوابگاه ها به دانشگاه های علوم پزشکی

فراهانی افزود: این بودجه از فروردین‌ماه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است و آنها می‌توانند برای تعمیر و بازسازی خوابگاه‌ها از آن استفاده کنند؛ تقسیم این بودجه میان دانشگاه‌ها بر اساس تعداد تخت‌های خوابگاهی دانشگاه‌ها صورت گرفته است و بر اساس آن دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجوی خوابگاهی کمتری داشته اند مبلغ کمتر و به دانشگاه‌های دارای تعداد بالای دانشجوی مقیم خوابگاه مبلغ بیشتری اختصاص یافته است؛ ضمن آنکه سهمیه اختصاصی به دانشگاه‌هایی که کمتر از هزار دانشجو دارند نیز دو برابر بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در برنامه پنجم توسعه ماده‌ای وجود داشت که بر اساس آن دانشگاه‌ها موظف بودند هر سال ۲۰ درصد از تصدی گری خود در حوزه خوابگاه‌ها را کاهش دهند و از این ماده تفاسیر مختلفی صورت می‌گرفت؛ برخی معتقد بودند که منظور قانونگذار این است که اداره خوابگاه‌های دولتی به بخش خصوصی سپرده شود و این به معنای عدم خدمات دهی به دانشجویان نیست.

اختصاص بودجه 20 میلیارد تومانی در برنامه ششم توسعه

وی در ادامه گفت: سازمان برنامه و بودجه معتقد بود که منظور دولت از این ماده این است که دادن خدمات خوابگاهی از وظایف دانشگاه‌ها خارج شود؛ بنابراین دولت در طول ۶ سال برنامه پنجم نتوانست یک ریال به ترمیم و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه اختصاص دهد، زیرا معتقد بود این اقدام خلاف برنامه بودجه است اما پس از حذف این ماده از برنامه پنجم و از ابتدای برنامه ششم در سال گذشته رقمی در حدود ۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه کشور قرار گرفت که در حدود ۴۵ درصد آن محقق شد که کفاف تعمیر همه خوابگاه‌ها را نیز نمی‌دهد.

 فراهانی افزود: امسال هم ۱۰ میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته شده است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه به جهت نیازی که در این حوزه وجود دارد، بودجه مذکور را در ابتدای سال تخصیص دهد تا در تابستان سال جاری بتوانیم نسبت به تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کنیم.

تا پایان دولت دوازدهم ۳۷۰ هزار مترمربع به سرانه فضای خوابگاهی افزوده خواهد شد

معاون وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در دولت یازدهم ۲۱ پروژه خوابگاهی نیمه تمام داشتیم که دو خوابگاه از موقعیت جغرافیایی مناسب برخوردار نبودند و با توجه به اینکه پیشرفت کار آن‌ها زیاد نبود، دانشگاه‌ها نیز با ادامه ساختشان موافق نبودنداما ۱۹ خوابگاه دیگر به مساحت ۹۲ هزار و ۷۱۲ متر تکمیل شد و خوابگاه نیمه تمامی که از دولت دهم مانده باشد و ما تکمیل نکرده باشیم وجود ندارد.

وی ادامه داد: پنج خوابگاه هم به مساحت ۱۵ هزار و ۱۷۰ متر در دولت یازدهم کلنگ زنی و در همان دولت افتتاح شد که به معنای این است که ۱۰۷ هزار و ۸۸۲ متر به خوابگاه‌های دانشجویی ملکی دانشگاه‌های علوم پزشکی در طول دولت یازدهم اضافه شد همچنین هشت پروژه خوابگاهی داریم که در دولت یازدهم و پیش از تصویب طرح خوابگاه استاندارد کلنگ زنی شده است که مساحت آن ۳۳ هزار و ۱۶۸ متر مربع و در حال احداث است و تا پایان دولت دوازدهم تکمیل خواهند شد.

فراهانی تصریح کرد:خوابگاه نیز به مساحت ۲۷ هزار و ۷۰۵ متر به همت بنیاد ۱۵ خرداد در مناطق محروم کلنگ زنی شده است و ساخت آن بر عهده این بنیاد است و وزارت بهداشت مداخله‌ای در ساخت آن‌ها ندارد.

وی  افزود:  ۲۴ پروژه خوابگاهی بر اساس سند استاندارد به مساحت ۲۰۱ هزار و ۱۵۱ متر در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال ساخت و ساز است و با احتساب این تعداد تقریبا ۲۶۲ هزار متر فضای خوابگاهی در دست احداث در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است که نسبت به عددی که در ابتدای دولت یازدهم وجود داشت رشد بیش از ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد و اگر موفق شویم همه موارد را تا پایان دولت دوازدهم تکمیل کنیم حدود ۳۷۰ هزار مترمربع فضایی است که در طول دو دولت یازدهم و دوازدهم به سرانه خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه کرده‌ایم که رشد بیش از ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فراهانی اظهار کرد: تا ابتدای دولت یازدهم ۲۶۸ خوابگاه دانشجویی به متراژ ۹۵۰ هزار مترمربع در دانشگاه‌های علوم پزشکی فضای خوابگاهی داشته‌ایم که سن ۸۸ عدد آن بیش از ۳۰ سال بوده است؛ اما تا پایان دولت دوازدهم ۳۷۰ هزار مترمربع به این سرانه افزوده خواهد شد. هم اکنون ۱۰۷ هزار مترمربع از این فضا‌های خوابگاهی ساخته و تکمیل شده و باقی در دست ساخت است که به معنای رشد ۳۹ درصدی سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی در طول ۸ سال دولت تدبیر و امید خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش سرانه خوابگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..