عینک واقعیت افزودهی اپل که پیش از این خبر عرضهی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شده بود، تا دسامبر سال ۲۰۲۱ آمادهی معرفی نخواهد بود.
جین مانستر، کارشناس و تحلیلگر شرکت Loup Ventures، تابستان سال گذشته اعلام کرد که عینک اپل تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. مانستر برای مدت طولانی در بانک Piper Jaffray وظیفهی تحلیل شرکت اپل را بر عهده داشته است. او در جدیدترین اظهار نظر خود عنوان کرد که بهاحتمال زیاد، Apple Glasses در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهند شد.
مانستر در ادامه میگوید که پس از مذاکره با متخصصین واقعیت افزوده به این نتیجه رسیده که محصولی مانند عینک اپل هنوز به چند سال تحقیق و توسعه نیاز دارد. این اظهار نظر، صحبتهای تیم کوک، مدیرعامل اپل را تایید میکند. تیم کوک اکتبر سال گذشته اعلام کرد که فناوری عینکهای واقعیت افزوده هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.
مانستر تاریخ حدودی عرضهی عینک اپل را دسامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرده و این در حالی است که او در اظهار نظر قبلی خود سپتامبر سال ۲۰۲۰ را بهعنوان تاریخ عرضه اعلام کرده بود. او پیشبینی میکند که اپل در سال اول عرضهی این گجتها، به رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه برسد.
قیمت حدودی عینک اپل، ۱۳۰۰ دلار پیشبینی شده است
قیمت حدودی در نظر گرفته شده برای عینک اپل، ۱۳۰۰ دلار عنوان شده و به همین خاطر مدیر اجرایی ونچر کپیتال معتقد است درآمد اپل از سال اول عرضهی عینکها به ۱۳ میلیارد دلار برسد. طبق پیشبینی او این درآمد سه درصد از درآمد سالانهی اپل در سال ۲۰۲۲ را تشکیل خواهد داد. او در ادامه پیشبینیهایی هم از جمع آمار فروش گجتهای دیگر اپل ارائه داد و رقم ۷۱ میلیارد دلار را برای عینک اپل، اپل واچ و ایرپاد پیشبینی کرد. رقمی که نسبت به فروش ۱۲ میلیارد دلاری سال جاری، رکوردی عالی محسوب میشود.
جین مانستر در بخشی از خبر منتشر شده گفته است:
ما اعتقاد داریم که واقعیت افزوده فرصتی واقعی است و اپل از آن سود خواهد برد. پیشبینی ما اجرای سه فاز عملیاتی جهت رسیدن به اهداف این شرکت در بازار واقعیت افزوده است. ابتدا در پاییز امسال دو یا سه آیفون دیگر با لنزهای حرفهای واقعیت افزوده مانند آیفون X عرضه میشوند. سپس اپلیکیشنهای واقعیت افزوده در حوزهی بازی، تجارت الکترونیک و آموزش که به کمک ARKit توسعه پیدا میکنند، توسط توسعهدهندهها مورد استقبال قرار میگیرند. در نهایت عینک اپل در پایان سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
مقالههای مرتبط:گزارش مانستر نشان میدهد که حریم خصوصی، اولین مانع بر سر راه عینکهای واقعیت افزوده است. او به شکست عینک گوگل در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اشاره میکند و معتقد است مردم در آن زمان، هنوز آمادگی پوشیدن دوربین توسط دیگران را نداشتهاند.
اما با رجوع به گذشته و مشاهدهی تغییر رفتار مردم نسبت به گوشیهای دوربیندار، متوجه میشویم که این پدیدهی جدید از یک تهدید حریم خصوصی به نیازی اساسی تبدیل شده است. «با توجه به این حقیقت تاریخی زمانی را پیشبینی میکنیم که زندگی بدون پوشیدنیهای واقعیت افزوده غیرممکن خواهد بود و در آن زمان، اپل برای فروش گجتی در این حوزه با قدرت حاضر خواهد شد.»