تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق اشتغال با گسترش كسب و كار پست بر بستر اينترنت

رونق اشتغال با گسترش كسب و كار پست بر بستر اينترنتبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست در یادداشتی به تشریح نقش پست در رونق کسب و کارهای اینترنتی پرداخته است.

در متن این یادداشت آمده است:

گسترش كسب و كار پست در بستر اینترنت فرصتی مغتنم برای رونق اشتغال و تقویت مناسبات بین المللی است؛ به همین جهت توسعه سرویس های تجارت الكترونیك و پست مالی در پیشبرد خدمات پستی و پاسخگویی به نیاز مشتریان از جمله مهم ترین موضوعات مورد تأكید در اجلاس اخیر شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی و دومین اجلاس مدیران عامل كشورهای عضو این اتحادیه بود كه ایران به عنوان یكی از اعضای شورا در آن حضور داشت.

اتحادیه پستی جهانی به صورت دوره ای براساس چهارمعیار كلیدی اعتماد پذیری، حق دسترسی به خدمات، رقابت پذیری، پایداری و انعطاف پذیری به ارزیابی توسعه خدمات پستی كشورها به صورت كاملاً مستقل می پردازد. براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در سال 96 (اواخر 2016) ایران توانست با كسب 51/32 امتیاز رتبه 50 را در بین 170 كشور و درسطح منطقه با میانگین 38/9 درصد در رتبه دوم بعد از كشور تركیه قرار گیرد. اما عامل این توسعه یافتگی چیست؟ شبكه مویرگی پست عامل مؤثری در توسعه اقتصادی است كه زمینه ایجاد بستر گسترده و امنی برای ارائه انواع خدمات فراهم ساخته و با بهره گیری از آخرین نوآوری ها، توانسته روند توزیع و مبادله اسناد و مرسولات را شتاب بیشتری بخشد. همكاری با شركت های خدمات هوایی و ارسال مرسوله به 120 كشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یكی دیگر از قابلیت های پست جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر شركت های مشابه است، به همین دلیل نقش مؤثری در توسعه بازارهای ملی و بین المللی ایفا می كند.

ارسال بسته كوچك و امانات، بازاریابی مستقیم فیزیكی و الكترونیكی، انتقال مطمئن و مقرون به صرفه وجوه از طریق سرویس های امن دیجیتال در شبكه خدمات مالی پستی و...، بخشی از قابلیت های فراهم شده برای كمك به توسعه فضای كسب و كار و همچنین ارائه خدمات بر مبنای برنامه های راهبردی اتحادیه جهانی پست در كشورمان است.

شركت های پستی پیشرو در دنیا با در نظر گرفتن این نیازها و تغییر الگوهای مصرف مردم، رشد و توسعه فناوری، در پیش گرفتن مدل های نو، آزاد سازی و ایجاد زمینه حضور بخش های غیردولتی دست به بازسازی زیرساخت ها زده و مسیر پیشرفت كشورشان را هموار كرده اند.

از سوی دیگر نتایج تحقیقی كه در سال 2016 توسط اتحادیه جهانی پست انجام شد نشان می دهد، پیوند مستحكمی بین ارتباطات پستی یك كشور با سرانه محصول ناخالص داخلی و خط فقر وجود دارد؛ بدین صورت كه هرچه ارتباطات پستی یك كشور با سایر ادارات پست دنیا بیشتر باشد، رشد اقتصادی آن كشور بیشتر است. از سوی دیگر، چنانچه این ارتباطات مطلوب با عملكرد خوب سایر شبكه های ارتباطی مانند حمل ونقل هوایی، ارتباطات اجتماعی و تلفن همراه باشد، نقش پست در توسعه معنادارتر و با اهمیت تر می شود.

علاوه بر اینها، پست به دنبال ایجاد سامانه های هوشمند است تا بتواند خدمات خود را با كیفیت بهتری در اختیار مردم قرار دهد. برنامه های نوآورانه و ارتقای كیفیت بویژه در زمینه تسریع در ارسال مرسولات نیز در دستور كار قرار دارد كه از مهم ترین آنها توافق و قراردادهای امضا شده با پژوهشگاه فضایی ایران به منظور ساخت پهپاد پستی تحویل دهنده مرسولات به شهروندان است.

ایران در تیرماه 96 با میزبانی دوازدهمین كنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه توانست ریاست دوره ای شورای عالی مدیران این اتحادیه تا سال 2020 را كسب نماید؛ فرصتی كم نظیر برای شركت ملی پست كه در سایه آن می تواند علاوه بر رونق هر چه بیشتر خدمات پستی به تقویت مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز بپردازد. در این كنگره كه بیش از 120 نماینده از 30 كشور جهان شركت داشتند، ایران توانست تبلیغات منفی بیگانگان مبنی بر ترسیم چهره نامناسب از فضای اجتماعی كشورمان بخصوص در رابطه با حضور زنان در عرصه های اجتماعی ایجاد كرده بودند را خنثی نماید. حال با استفاده از فرصت مناسب به وجود آمده به دلیل ریاست دوره ای ایران، می توانیم شاهد رونق بیش از پیش شبكه پستی كشورمان، فراگیر شدن خدمات و ارتقای رتبه منطقه ای و جهانی باشیم.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق اشتغال با گسترش كسب و كار پست بر بستر اينترنت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..