تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه کارهای خانگی برای رفع خشکی پوست چیست ؟

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

از علتهای خشکی پوست نداشتن رطوبت است که به کمبود آب بدن نیز مربوط می شود .و یکی دیگر از علتهای خشکی پوست کاهش ترشخ غدد چربی که در زیر پوست قرار دارند می توان اشاره کرد .از دیگر علتهای خشکی پوست عوامل محیطی از جمله شرایط آب و هوایی است .با مطالعه مطالب ذیل می توانید عوامل بیشتر خشکی پوست و راههای درمان آن را بیابید .

شما عزیران همراه می توانید دیگر پستهای ما در مورد پوست و زیبایی در نسیم فان مشاهده کنید.

علت های اصلی خشکی پوست چیست؟

۱.تغییرات فصول به خصوص فصل پاییز و زمستان

۲.حمام کردن با آب داغ

۳.استفاده نکردن از کرم ضد افتاب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید

۴.اختلالات تیروئید(کم کاری و پر کاری تیروئید )

۵.کمبود آب بدن

۶.استفاده نکردن از صابون های تند و کرم های پاک کننده مواد آرایشی ،

زیرا این کرم ها دارای روغن های هیدروژنه هستند. این روغن ها باعث می شوند رادیکال های آزاد به پوست آسیب زده و باعث خشکی و چین و چروک آن شوند. برای پاک کردن پوست خود، از روغن زیتون و روغن بادام استفاده کنید. به آرامی روغن را به پوست خود بمالید، سپس با آب گرم آن را بشویید و با یک پارچه نرم، پوست خود را خشک کنید.

۷.هرگز سیگار نکشید.

سیگار به دلایل مختلفی برای پوست مضر است. نیکوتین موجود در سیگار رگ های خونی و از جمله مویرگ های تغذیه کننده پوست را تنگ می کند. در نتیجه خون کمتری به پوست می رسد و پوست دچار کمبود اکسیژن و مواد مغذی می شود که برای سلامتی پوست مضر است. همچنین پوست را خشک و زبر و سخت می کنند.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

برای برطرف شدن خشکی پوست چه کنیم ؟

روزانه ۲ مرتبه پوست خود را تمییز کرده، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم های جامد استفاده نکنید.در شب برای شستن کرم، یک تمیز کننده روغنی استفاده کنید که کرم بچه مناسب تر است.حداقل نیم ساعت قبل از خوابیدن، کرم مخصوص شب بمالید. اگر بعد از زدن کرم فوراً بخوابید، پوست نازک اطراف چشم های شما متورم خواهد شد.

رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و گیاهی افزایش دهید مثل روغنهای بدون رنگ ماهی یا کوسه و هم چنین گلیسیرین .

درهنگام خروج از منزل از ضد آفتابهای با SPF مناسب و دارای خاصیت مرطوب کنندگی استفاده کنید
مصرف کردن روزانه کپسول یا مایع روغن ماهی که شامل اسید های چرب ضروری بدن است .زیرا روغن ماهی پوست را نرم و انعطاف پذیر می کند .میزان استفاده از آن در هر روز ۲ قاشق سوپخوری می باشد.
یک بار در هفته برای روشن شدن پوست، از ماسک مخصوص صورت استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک :یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید ولی مواظب باشید اطراف چشم ها نمالید. ۱۵دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در حالیکه پوست صورت کمی مرطوب است، یک مایع نرم کننده یا روغن طبیعی مخصوص به صورت خود بمالید.

وقتی پوست ترک برمی دارد، مصرف آب و اسیدهای چرب ضروری را افزایش دهید. همیشه پوست خود را چرب کنید و از تماس با مواد مضر محافظت کنید.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

برای از بین بردن خشکی پوست انگشتان دست، کرم گل همیشه بهار و ویتامین E را استفاده کنید. موقع خواب این مخلوط را به پوست دست خود بمالید و تمام شب دستکش های نایلونی بپوشید تا کرم به جایی مالیده نشود.

از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان استفاده کنید. این کار باعث می شود پوست آب کمتری از دست بدهد.

در محیط های خیلی گرم قرار نگیرید. از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید. پوست خود را از تماس با باد و نور خورشید هم محافظت کنید. به یاد داشته باشید که پوست در اثر خشک شدن بسیار آسیب پذیر و حساس می شود.

در هوای سرد زمستانی که باد هم می وزد، حتماً یک کرم مرطوب کننده به صورت خود بمالید، زیرا سرما باعث تبخیر آب از پوست می شود. باد هم سرعت تبخیر را افزایش می دهد

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

روغن های گیاهی برای رفع خشکی پوست دست

روغن زیتون
آنتی اکسیدان و اسید چرب های که در روغن زیتون موجود است کمک می کند تا پوست شما نرم و مرطوب بماند. علاوه بر این روغن زیتون خاصیت ضد پیری هم برای پوست شما دارد.

دستور العمل
دستان خود را با روغن زیتون گرم شده به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دو بار در روز ماساژ داده و از نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

روغن نارگیل
ترکیب منحصر بفردی از اسید چرب که در روغن نارگیل وجود دارد برای خشکی دست بسیار مفید است. این روغن پوست آسیب دیده و خشک شده شما را که در معرض تابش خطرناک فرابنفش خورشید قرار گرفته است، درمان می کند.

دستور العمل
ابتدا روغن نارگیل را گرم نموده و سپس بر روی پوست خود بمالید.
بمدت ۵ دقیقه با استفاده از حرکات دایره ای قبل از خواب با این روغن پوست خود را ماساژ دهید.
برای نتیجه بهتر از دست کش استفاده کنید.
از این روش درمانی روزانه استفاده کنید.
شما همچنین می توانید از روغن های آووکادو، هسته ی انگور، جوجوبا و یا روغن بادام برای ماساژ دست تان استفاده کنید.

شاید این مطالب برایتان جالب باشد ،راه های پروتز لب در منزل ،۱۰عطر برتر آقایان ،درمان سیاهی دور چشم 

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

آلوئه وار برای درمان خشکی پوست دست

آلوئه ورا حاوی خواص مرطوب کنندگی طبیعی است که به پوست های خشک و خشن کمک می کند مرطوب شوند. علاوه بر این آلوئه ورا لایه ای محافظتی برای پوست شما ایجاد می کند.

دستور العمل

یک برگ تازه آلوئه ورا را برداشته و برش دهید.
ژل میان برگ آلوئه ورا را برداشته و به آرامی برای چند دقیقه بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم پوست خود را بشویید.
از این روش درمانی روزانه یک یا دو بار استفاده کنید.

درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست

آووکادو برای درمان خشکی پوست دست

آووکادو دارای ویتامین A ،C و E است. همچنین آووکادو دارای چربی های اشباع نشده است که به درمان خشکی پوست دست کمک شایانی می کند. علاوه بر این، آووکادو باعث می شود تا دستان شما جوان تر شده و علائم پیری نداشته باشد.

دستور العمل برای درمان خشکی پوست دست

نصف یک آووکادو را برداشته و مغز آن را خارج کنید.
مغز آووکادو را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید.
حال خمیر آماده شده را بر روی پوست دست خود بمالید.
پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد دست خود را بشویید.
این کار را هفتگی ۳-۴ مرتبه تکرار کنید. همچنین شما می توانید دستان خود را با روغن آووکادو هم ماساژ دهید.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه کارهای خانگی برای رفع خشکی پوست چیست ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..