تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




16خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

فرادید| نوستالژی اولین احساسی است که با دیدن یک اتومبیل کلاسیک به بیننده دست می‌دهد، حتی اگر علاقه‌ای به اتومبیل و صنعت خودرو نداشته باشد. این خودروها که در دهه‌های اخیر، در بخش اعظمی از خاطرات شخصی و جمعی ما حضور داشته‌اند به عنوان یک میراث معنوی و البته مالی، در بین شماری از عشاق اتومبیل دست به دست می‌شوند و خریداران خاصی دارند. تجربه ثابت می‌کند مالکان این قبیل خودروها در ایران اغلب افرادی متمول و آگاه به صنعت خودرو و دانش روز هستند که با هزینه بالا اقدام به نگهداری از این قبیل خودروها می‌کنند.

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

به گزارش فرادید، با اینکه دیگر مثل سابق و روزهای اول تولید، نمی‌توان روی توان فنی خودروهای قدیمی این گزارش حساب باز کرد و برخی اقشار به چشم آهن قراضه‌ها به خودروهای کلاسیک نگاه می‌کنند ، ولی هنوز هم هستند بسیاری از مردم عادی کوچه و بازار که خودرو‌های کلاسیک را در حکم توریست‌های خارجی پیری می‌بینند که زیبایی شهرهای ایرانی را دوچندان می‌کنند. با اینکه 16اتومبیل این گزارش خودروهایی گران قیمت و آنتیک نیستند اما کیفیت بالای نگه‌داری‌شان موجب شده تا نگاهی به مشخصات آنها انداخته و هر یک از این محصولات را به خوانندگان معرفی کنیم. این شما و این محصولاتی از فورد، شورولت، بیوک، فیات، پونتیاک، ب ام و، مرسدس بنز،جیپ، تویوتا و فولکس.

کادیلاک سری 75 مدل 1973

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

این خودروی زیبا که در سال‌های 1972 تا 1976 به بازار ایران وارد شد، با طراحی بیل میچل مهندس افسانه‌ای کادیلاک ساخته و پرداخته شد و در اقسام کوپه و استیشن راهی بازار مصرف شد. این نمونه که از گونه 8سیلندر و 8200سی‌سی پیشرفته کادیلاک است به مدد یک جعبه دنده 3سرعته اتومات از طول بدنه ای معادل 6.28 متر برخوردار بوده و در کشورمان جزو خاص‌ترین اتومبیل‌های کلاسیک است. قیمتی که برای سری75 می‌توان تخمین زد حداقل 150 میلیون تومان است.

پونتیاک جی‌تی‌او مدل 1968

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 یک کوپه اسپورت دوست‌داشتنی که بعد از گذشت 50 سال هنوز هم می‌تواند هیجان را به زیر پوست شما تزریق کند. این هیولای دیفرانسیل عقب که از موتوری مشهور ساخت پونتیاک با حجم 7.5 لیتر و آرایش 8سیلندر تخت سود می‌برد که قدرتی شگفت‌انگیز معادل 390اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا در کمتر از 6ثانیه به سرعت 100 کیلومتر رد ساعت برسد. شاید باور این ارقام سخت باشد ولی جی‌تی‌او در نمونه‌های سالم به راحتی توان مقابله با کوپه‌های مدرن را دارد.

ب.ام.و 2002 مدل

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 خوشبختانه در کشورمان مدل های زیادی از این خودروی قدیمی و کلاسیک پیدا می شود آن هم به این دلیل که در آن سال ها مدل ها به روزتر بوده و تعداد مدل های بیشتری در سال های آخر وارد ایران شده است. در مدل TI با 20 اسب قدرت بیشتر روبرو هستیم که شتاب زیر 10 ثانیه دارد. البته در سال 1971 مدل تی2 نیز با موتور انژکتوری و شتاب حدود هشت ثانیه هم ساخته شد. همچنین بد نیست بدانید ب ام و برای شرکت در مسابقات، گونه های تقویت شده این خودرو را با موتور 275 اسب بخاری توربو ساخت که در کمتر از هفت ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسید و تا حدود 210 کیلومتر سرعت می گرفت.

فولکس واگن گلف نسل اول

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 نسل اول گلف به عنوان یک اتومبیل کوچک از کمپانی بزرگ فولکس هنوز هم از گذر سال‌ها تحول صنعت خودرو، اتومبیلی جذاب و باابهت به نظر می‌رسد. فولکس که این خودرو را با کمک شرکت اتویونیون ساخت، بر خلاف بیتل از آرایش موتور جلو و دیفرانسیل جلو استفاده کرد و هندلینگ کم‌نظیری را برایش فراهم کرد. در عین حال طراحی اتاق و بدنه با دستان هنرمند جیورجتو جیوجیارو ایتالیایی شکل گرفت و محصول نهایی را به بهترین شکل ممکن ساخت.

 مرسدس بنز اس 1977

16خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

سدان دیفرانسیل عقب بنز با داشتن امکاناتی نظیر چراغ پارک، کولر و بخاریف صندلی‌های چرم، موتور 2800سی‌سی 6سیلندر و نیز سواری نرم و راحت و مطمئن، یکی از بهترین ساخته‌های تاریخ کمپانی مرسدس است که در ایران هنوز هم محبوبیت بالایی دارد. سری بنز 280 اس که ستاره آلمانی آن را به غیر از المان در ونزوئلا هم تولید کرد، به لطف بدنه 4.96 متری خود گنجایش کافی برای 5 سرنشین بزرگسال را داشته و اغلب اتومبیل خانواده‌های اشرافی کشور در دهه 50 خورشیدی بود.

فولکس‌واگن کوپه SP2 مدل 1972

 18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

یک کوپه جذاب با ظاهری نزدیک به ساخته‌های ایتالیایی که توسط مهندسی مشهور برزیلی مارچیو پیانکاستلی طراحی شده است. اس‌پی2 که توسط زیرمجموعه قدیمی شرکت یعنی کارمن-گیا تولید می‌شد با هدف جذب هرچه بیشتر خریداران محصولات کوپه تولید شد و با خودروهای ساخت آلفا، ام جی، تریومف و فورد رقابتی جانانه داشت. یک موتور 1700سی‌سی 75اسبی 4سیلندر نیروبخش این کوپه سبک وزن بود ضمن اینکه طراحی خوابیده و خشن بدنه، موجبات پایداری بالای این محصول دورگه شده بود. هرچه گشتیم تا حدودا قیمتی برای تک‌نمونه‌های نایاب اس‌پی2 پیدا کنیم، تیرمان به سنگ خورد.

بیوک سنچوری کوپه 1974

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

یک آمریکایی اصیل و مهیب با یک بدنه طویل 5 متری، فنربندی نرم و خطوطی صریح و صاف که از سنچوری کوپه یک کشتی فضایی واقعی می ساخت. این اتومبیل که یکی از نمادهای تجدد در سال‌های 54 تا 55 خورشیدی در ایران بود، با داشتن موتوری 8سیلندر و بلوک بزرگ با حجم دقیق 7.5 لیتر، قدرتی معادل 110 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌داد و در عین حال مثل آب بنزین مصرف می‌کرد. قیمت نمونه‌های سالم و تمیز سنچوری کوپه در بازار کلاسیک‌ها تا 75 میلیون تومان هم می‌رسد.

تویوتا سلیکا کوپه 1975

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

کوپه‌ سبک وزن ژاپنی هنوز هم عاشق و طرفدار زیاد دارد. جزو اولین خودروهای اسپورتی بود که از ژاپن راهی ایران شد و دید عمومی جامعه نسبت به ساخته‌های کشور آفتاب تابان را تغییر داد. این خودرو که ظاهری اخمو، وزنی اندک و موتوری نیرومند داشت به لطف یک آرایش فنی جذاب سریع و دقیق بود. نیروی خودرو بیش از 140 اسب بخار بود در حالی که وزن کلی بدنه به زحمت به 1 تن می‌رسید ازینرو شتاب بالایی را می‌شد با سلیکا کوپه تجربه کرد. قیمت نمونه‌های سالم و خاص سلیکا 75 حدود 40 میلیون تومان است.

فیات تیپو کوپه

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

یک هاچ‌بک مدرن دوست‌داشتنی که به تعداد بسیار کمی وارد بازار ایران شد و به سرعت نامش از صفحه روزگار حذف شد. تیپو کوپه که ابعادی نزدیک به هاچ‌بک های متوسط فعلی نظیر رنو ساندرو داشت، با داشتن یک موتور 1400سی‌سی 71 اسب بخاری محصولی کاملا اقتصادی و شهری به نظر می‌رسید گرچه سواری این خودرو بسیار بهتر ار آمارهایش بود. این خودرو هم به دلیل ناشناخته بودن قیمت مشخصی در بازار ندارد.

فورد موستانگ ماچ‌وان 1970

 18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

سری 1970 موستانگ کوپه ماچ1 یکی از بهترین ساخته‌های تاریخ فورد آمریکا است که پس از گذشت 48 سال از زمان تولید، همچنان مثل روز اول زیبا و جسور و باابهت به نظر می‌رسد. موتور به کاررفته در این خودرو از نوع8 سیلندر 5.8 لیتری است که با داشتن نیرویی معادل 300اسب بخار، شتابی رویایی و عملکردی حیرت انگیز را برای مالکش به ارمغان می آورد. نمونه‌های تمیز و بدون بازسازی ماچ1 در ایران را به زحمت می‌توان پیدا کرد ولی در صورت وجود چنین خودرویی، حتما قیمتی بالای 200 میلیون تومان خواهد داشت.

شورولت کاپریس تخم مرغی 1991

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 این سری از کاپریس به چنان محبوبیتی در دنیا دست یافت که در سال 1991 میلادی، مجله معروف موتورترند، جایزه خودروی سال آمریکا را به آن اعطاء نمود. دلیل اغلب آنها برای خرید این خودرو طراحی بدنه آن بود، طرحی که به‌رغم مدرن و آئرودینامیک بودن از کاراکتر یک خودروی اصیل آمریکایی نیز برخوردار بود. میانگین سنی اغلب مشتریان نیز بالاتر از حد متوسط بود و 80 درصدشان بالای 50 سال و نیمی هم بالای 65 سال سن داشتند.

کادیلاک فلیت وود 1976

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 یک سدان 5.8 متری مجلل و کشیده با ظاهری اظرافی و خشن که یادآور عصر طلایی برندهای آمریکایی است و با کمک موتوری 8 سیلندر 7700سی‌سی که 210 اسب بخار نیرو تحویل راننده می‌دهد  از گران‌ترین محصولات کلاسیک ساخت کادیلاک حاضر در ایران است. این سری که با کد شصت اسپیشیال بروهام نیز شناخته می‌شود در نمونه‌های سالم قیمتی بالغ بر 100 میلیون تومان خواهد داشت.

  جگوار  xj

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 یک نمونه زهوار دررفته از سدان لوکس اسپورت انگلیسی ایکس جی که با قلب تپنده 8سیلندر 4400سی‌سی به بازار عرضه شد و در سال ماقبل انقلاب ایران به تعداد انبوهی وارد بازار کشورمان شد. ایکس‌جی که با دایملر سورین مشترکات بسیاری دارد در برخی نمونه‌های سالم تا بیش از 200 میلیون تومان قیمت داشته و خودرویی بسیار محبوب بین کلکسیونرهای ایرانی است.

 جیپ واگونیر - سیمرغ اس‌جی کوپه

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 یکی از خاص‌ترین نمونه‌های تولید شده توسط برند جیپ در ایران، شاسی‌بلندی کوپه و دو درب مربوط به سال 1975 است که در گونه اس‌جی (SJ) از سال 1974 تولید شد و هنوز هم مورد استفاده علاقمندان به طبیعت است.  مدل‌های تولید ایران از موتور تورنادو جیپ سود می‌بردند که یک نمونه 6 سیلندر 140 اسبی بود و در کنار جعبه‌دنده 3سرعته دستی ساخت بورگ وارنر و نیز بدنه‌ای کشیده، در عصر خود بسیار پرفروش ظاهر شد. قیمت سیمرغ کوپه بین 25 تا 40 میلیون تومان است.

بیوک اسکای‌لارک

18 خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران

 نسل چهارم سدان بیوک اسکای لارک که در کشورمان با نام بیوک ایران در بازه زمانی 1356 تا 1359 و پس از انقلاب اسلامی از سال 1364 تا 1368 تولید شد از پلتفرم مشترکی با شورولت نوا بهره می برد اما به پیشرانه قوی تر و آپشن های بیشتر تجهیز شده است. این خودروی قدرتمند از پیشرانه هشت سیلندر 5.7 لیتر 350 اینچ مکعبی و مجهز به کاربراتور 4 دهانه سود جسته که 165 اسب بخار قدرت دارد سود برده که شتابی 10 ثانیه‌ای را برای راننده به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید مصرف سوخت اسکای‌لارک حدود 18 لیتر در صد کیلومتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «16خودرو کلاسیک و ارزشمند حاضر در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..