تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهاد دانشگاهی پیشرو در درمان ناباروری/ فقه پویا پیشرفت در درمان ناباروری را به دنبال داشت

جهاد دانشگاهی پیشرو درمان ناباروری/ فقه پویا پیشرفت در درمان ناباروری را به دنبال داشت به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدرضا صادقی، رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا، در نشست خبری، که امروز ۲۹ فروردین‌ماه در کلینیک درمان ناباروری و سقط مکرر این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به توانایی‌های جهاد دانشگاهی در ورود به عرصه‌هایی که کشور به آن نیاز دارد، اظهار کرد: پیش از اینکه جهاد وارد حیطه درمان ناباروری در کشور شود، بسیاری از مردم برای درمان ناباروری یا به خارج از کشور می‌رفتند که این مسأله هم بار مالی را بر دوش این افراد می‌گذاشت و هم اینکه بسیاری از مردم که توانایی خارج رفتن نداشتند مجبور بودند درد نداشتن اولاد را بر دوش بکشند.


وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با دو مرکز رویان و ابن سینا وارد این حیطه شد و اکنون جزو کشور‌هایی هستیم که در این حوزه حرف نخست را زده و مراکز خود را گسترش دادیم. در در حال حاضر نیز بهترین مراکز درمان ناباروری در کشور، متعلق به جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور، گفت: هزینه‌های درمان ناباروری در ایران در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در دنیا است، بطوری‌که در کشور ما این هزینه حداکثر دو هزار دلار تمام می‌شود، در حالی که در اروپا و آمریکا ۲۰ هزار دلار هزینه درمان ناباروری است.

صادقی یادآور شد: علی رغم اینکه هزینه‌های درمان ناباروری در کشورمان نسبت به سایر کشورها پایین است، اما تهیه همین هزینه پایین درمان ناباروری برای بسیاری از زوجین نابارور در ایران همچنان بالا است؛ هزینه درمان ناباروری بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان متغییر است و درصد زیادی از متقاضیان درمان، این پول را ندارند.


رئیس پژوهشگاه ابن سینا، میزان موفقیت درمان ناباروری را ۴۰ درصد دانست و گفت: سن بالای خانم در میزان باروری مؤثر است، بطوری‌که میزان موفقیت درمان ناباروری در زنان بالای ۴۰ سال به ۱۵ درصد می‌رسد.


وی ادامه داد: روش‌های جدید تشخیص‌های ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین، به عنوان یکی از روش‌های گران قیمت مطرح است؛ این روش‌ها وابسته به تکنولوژی‌های گران قیمت بوده و برای بسیاری از زوجین، تأمین هزینه‌ها ممکن نیست. البته میزان موفقیت درمان ناباروری در این روش‌های جدید، به ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد.


وی با اشاره به وجود ۲۰ میلیون زوج در کشور اظهار کرد: 20 درصد این ۲۰ میلیون نفر یعنی چهار میلیون زوج نابارور هستند. ضمن اینکه میزان شیوع ناباروری در استان‌های تهران و البرز بالاتر از میانگین کشوری هستند.

در ادامه این نشست علی صادقی‌تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان اینکه این مرکز یکی از مراکز پیشرو و پیشتاز در ارائه خدمات درمان ناباروری در کشور است عنوان کرد: یکی از دلایل موفقیت درمان ناباروری در ایران، اجازه دادن فقه پویا برای کار‌های تحقیقاتی بوده است.

صادقی تبار، از تربیت و جذب دانشجوی فلوشیپ درمان ناباروری به عنوان یکی از عوامل موفق این مرکز نام برد و عنوان کرد: با موافقت و مجوز وزارت بهداشت، دو سال است که نسبت به تربیت فلوشیپ درمان ناباروری در این مرکز اقدام می‌شود.

وی در ادامه برخی از چالش‌های درمان ناباروی را بیان کرد و گفت: سقط مکرر و اندومتریوز، از جمله شایع‌ترین بیماری‌های زنان است که می‌توانند منجر به ناباروری شوند. از همین رو، در مرکز ابن سینا، اولین کلینیک سقط مکرر و اندومتریوز، راه اندازی شد تا بتوان میزان موفقیت درمان ناباروری را بالا برد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهاد دانشگاهی پیشرو در درمان ناباروری/ فقه پویا پیشرفت در درمان ناباروری را به دنبال داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..