تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد برگزار می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی سیستان وبلوچستان از برگزاری شب های فرهنگی این استان از ۱ تا ۵ خرداد ۹۷ در برج میلاد تهران و رونمایی از قرآنی به بلندای برج میلاد در این برنامه خبر داد.

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی این استان گفت: برنامه هایی ازجمله معرفی فرهنگ رمضان در سیستان وبلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت های متنوع گردشگری استان ازجمله برنامه های اداره کل میراث فرهنگی در این جشنواره است.

رونمایی از قرآنی که صفحات آن به ارتفاع برج میلاد است و بزرگترین دفتر جهان با ۱۲۴هزار صلوات از دیگر برنامه های شب های فرهنگی سیستان وبلوچستان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان بیان کرد: مردم پایتخت، مهمان سفره های افطار مردمان مهمان نواز سیستان وبلوچستان خواهند بود. حلقه وحدت در برج میلاد همراه با موسیقی محلی، آیین ها و آداب ورسوم استان ازجمله آیین های رمضان از دیگر بخش های این شب های فرهنگی است.

برگزاری نشست های تخصصی با گروه های مرجع گردشگری ایران ازجمله مدیران دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی، راهنمایان و فعالان گردشگری ایران نیز در این شب های فرهنگی پیش بینی شده است.

جلال زایی گفت: تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی استان، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه های دیگر شب های فرهنگی سیستان وبلوچستان با شعار سیستان وبلوچستان گوهر ناشناخته ایران است.

افرادی که در جشنواره شرکت می کنند از زاویه دید تخصصی به گردشگری نگاه می کنند و هرچقدر بتوانیم در این حوزه ها قوی حاضر شویم، جذب گردشگر در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت های ناشناخته استان اعلام کرد و افزود: تغییر نگاه ملی نسبت به استان باعث توزیع گردشگر در طول سال و ایجاد انگیزه برای افزایش سفر، سرمایه گذاری و نهایتا رشد و توسعه استان است.

با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی سیستان وبلوچستان آنطور که باید و شاید مواریث تاریخی فرهنگی استان شناخته نشده است، از این رو برگزاری این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت های و توانمندی های گردشگری استان انجام خواهد شد.

جلال زایی افزود: با توجه به اینکه محصول گردشگری استان فرهنگ است رویکرد ما در این شب های فرهنگی بیشتر رویکرد فرهنگی خواهد بود بنابراین به طور متوسط روزانه ۱۰ برنامه فرهنگی هنری ازسوی هنرمندان سیستانی و بلوچ در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

رویکرد فرهنگی باعث جذب بیشتر گردشگر می شود، چراکه ۵۱ درصد جمعیت استان در نقاط روستایی و عشایری است و جلوه های فرهنگ در این مناطق زنده تر و قابل لمس تر است و یکی از برنامه هایی که ما در نمایشگاه اجرا خواهیم کرد بازسازی خانه محلی سیستانی و گردتوپ بلوچستان و برپایی سیاه چادرهای عشایری با همکاری هنرمندان و سایر دستگاه های اجرایی استان خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان یادآور شد: اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی های سنتی، اجرای ورزش های بومی و محلی با هدف آشنایی با ورزش های سنتی استان، اجرای زنده سفال و حصیر و هنرهای سنتی سیستان وبلوچستان ازسوی استادان اهل فن از دیگر برنامه های اداره کل در این جشنواره است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان در برج میلاد برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..