تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹۹درصد طرح افزایش ظرفیت خط لوله گاز باکو به ترکیه به اتمام رسید

ساعت: 13:58 منتشر شده در مورخ: 1397/02/29 شناسه خبر: 1364433

دفتر نمایندگی شرکت بریتیش پترولیوم در باکو اعلام کرد؛

طول "کریدور گازی جنوب" سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده و در قالب آن قرار است در سال جاری ۶ میلیارد متر مکعبی گاز طبیعی میدان "شاه دنیز" به ترکیه و ۱۰ میلیارد متر مکعب نیز در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به اروپا صادر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خط لوله گازی قفقاز جنوبی، همراه با خطوط لوله در دست ساخت ترانس آناتولی ( تاناپ ) و ترانس آدریاتیک ( تاپ ) جزو کریدور گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی فاز دوم توسعه میدان ‘ شاه دنیز ‘ جمهوری آذربایجان از طریق خاک گرجستان و ترکیه به اروپا است.

این خط لوله گازی در خاک جمهوری آذربایجان و گرجستان تا مرز ترکیه در مسیر خط لوله نفتی باکو –تفلیس –جیهان و در کنار آن کشیده شده است.

جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی در قالب فاز دوم توسعه میدان گازی شاه دنیز و اجرای طرح کریدور گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی به اروپا در خصوص افزایش ظرفیت انتقال خط لوله قفقاز جنوبی اقدام کردند.

طرح افزایش ظرفیت انتقال خط لوله گازی قفقاز جنوبی شامل ساخت خط لوله جدید در خاک جمهوری آذربایجان، احداث دو ساخت ایستگاه کمپرسور در خاک گرجستان میباشد. با اجرای این طرح ظرفیت خط لوله قفقاز جنوبی سه برابر افزایش یافته و سالانه به ۲۰ میلیارد متر مکعب میرسد.

به گزارش دفتر نمایندگی شرکت بریتیش پترولیوم کارهای جوشکاری خط لوله گازی قفقاز جنوبی در خاک جمهوری آذربایجان به پایان رسیده و تزریق گاز طبیعی به اولین ایستگاه کمپرسور در خاک گرجستان اجرا شده و این ایستگاه آماده برای عملیات انتقال گاز طبیعی است.

همچنین کارهای آزمایشی در دومین ایستگاه کمپرسور در خاک گرجستان انجام گرفته و پس از اجرای کامل این طرح، خط لوله قفقاز جنوبی در خاک ترکیه به خط لوله ترانس آناتولی متصل میشود.

قرارداد توسعه میدان گازی شاه دنیز در سال ۱۹۹۶ میلادی میان جمهوری اذربایجان و چند شرکت خارجی از جمله شرکت ملی نفت ایران و به پیمانکاری بریتیش پترولیوم به امضا رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹۹درصد طرح افزایش ظرفیت خط لوله گاز باکو به ترکیه به اتمام رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..