تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا را حامی وحشیگری‌های اسرائیل می‌دانیم/ تاکید بر تعقیب قضایی و کیفر عاملان شهادت فلسطینی‌ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی امروز 18 می با انتشار بیانیه نهایی 30 ماده‌ای در پایان نشست فوق العاده این سازمان در استانبول، از جامعه جهانی خواستار حفاظت بین المللی مردم فلسطین از جمله اعزام نیروهای بین المللی حافظ صلح به این منطقه شدند.

این کشورها، اسرائیل را به دلیل ارتکاب به جرایم «غیرانسانی»، «وحشیانه» و «غیرقانونی» در قبال مردم فلسطین که به اشغال غیرمشروع سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه دست به اعتراض مسالمت آمیز زده بودند، را محکوم کردند.

در این بیانیه، اسرائیل به عنوان «نیروی اشغالگر» مقصر اصلی جان باختن بیش از 60 تن و زخمی شدن بیش از 2700 تن از غیرنظامیان فلسطینی در خلال رخدادهای روز 14 مه اعلام و تصریح شده است: این اقدامات وحشیانه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل و با حمایت آمریکا که در شورای امنیت مانع حسابرسی از این کشور می شود، انجام گرفته است. این جرایم پشت انتقال غیرقانونی سفارتخانه آمریکا به قدس صورت گرفته و به دولت اسرائیل شجاعت اقدام علیه مردم بی گناه را داده است.

در بیانیه مذکور با اشاره به این که حفظ موقعیت تاریخی، معنوی و قانونی شهر قدس چارچوب اصلی این سازمان را تشکیل می دهد، از نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده است، تا زمینه حسابرسی اسرائیل در قبال جرایم این کشور علیه مردم فلسطین فراهم و همچنین این نهادها برای پایان یافتن این اقدامات ظالمانه به طور قانونی و اخلاقی اقدام کنند.

دبیری کل سازمان همکاری اسلامی طی این بیانیه، خواستار تشکیل کمیته کارشناسان بین المللی مستقل برای رسیدگی به جنایات و کشتار نظامیان اسرائیل و تعیین مسئولیت کیفری مقامات این کشور و ارائه آن ها به نهادهای مربوطه بین‌المللی شد.

در این بیانیه، ارگان های اصلی سازمان ملل شامل شورای امنیت، دبیری کل، مجمع عمومی، شورای حقوق بشر، کمیسیاری عالی حقوق بشر و دیده‌بانان ویژه برای تشکیل فوری یک کمیته بررسی برای رسیدگی به موارد مذکور فراخوانده شدند.

سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 کشور عضو از چهار قاره، پس از سازمان ملل دومین نهاد بزرگ بین المللی  است. هدف از تشکیل آن حمایت از قدس است و پس از به آتش کشیده‌شدن مسجدالاقصی در سال 1969 از سوی یک مسیحی افراطی، با همت سران کشورهای اسلامی در رباط، پایتخت مراکش تاسیس شد.

انتهای پیام/

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا را حامی وحشیگری‌های اسرائیل می‌دانیم/ تاکید بر تعقیب قضایی و کیفر عاملان شهادت فلسطینی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..