تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش و پرورش در جذب نیروهای جدید مشاوران را در نظر بگیرد

ساعت: 12:10 منتشر شده در مورخ: 1397/02/29 شناسه خبر: 1364396

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحث‌های انجام شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مقرر شد آموزش و پرورش در جذب نیروهای جدید جذب مشاوران را در نظر بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با انتقاد از تاثیرگذاری اندک آزمون‌های هدایت تحصیلی در انتخاب رشته دانش‌آموزان، اظهار کرد: براساس سیستم 6،3،3 دانش‌آموزان در پایه نهم انتخاب رشته می‌کنند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: این انتخاب رشته براساس نمرات و علایق دانش‌آموز، نظر خانواده و نظر مشاوره مدرسه انجام می‌گیرد؛ در سال‌های گذشته به علت نبود مشاوران تحصیلی در مدارس نتایج نامطلوبی از انتخاب رشته دانش‌آموزان حاصل شد.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 65 درصد داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته علوم تجربی به تحصیل مشغولند که می‌توان این معضل را به دلیل عملکرد نامناسب مدارس در بحث هدایت تحصیلی دانست.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود مشاوران چه نقشی در بهبود وضعیت حاضر دارند، اظهار کرد: متاسفانه تعداد مشاوران در کشور بسیار کم است؛ در حوزه انتخابیه بنده به ازای هر هزار نفر دانش‌آموز یک مشاور وجود دارد بنابراین این فرد نمی‌تواند تمام هزار نفر را برای انتخاب رشته به درستی هدایت کند چراکه وقت و انرژی کافی ندارد.

این مسئول با بیان اینکه تاکید کشور به حضور 51 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی است، خاطرنشان کرد: راهنمایی دانش‌آموزان برای حضور در رشته‌های مهارتی نیازمند حضور مشاور است تا دانش‌آموزان را برای حضور در رشته‌های مکانیک، برق، عمران و... با توجه به استعداد آنان راهنمایی کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به بحث‌های انجام شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مقرر شد آموزش و پرورش در جذب نیروهای جدید جذب مشاوران را در نظر گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند برای انتخاب رشته‌های متناسب با استعدادشان به درستی هدایت شوند؛ درواقع رفع نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار کشور در گرو اقدامات آموزش و پرورش در هدایت دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش و پرورش در جذب نیروهای جدید مشاوران را در نظر بگیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..