تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیریتی روی منابع آب نداریم/وضعیت بارندگی‌ها رو به بهبود نیست

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1397/02/29 شناسه خبر: 1364337

مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه مدیریتی روی منابع آب نداریم، سؤوال اینجاست چرا وقتی آب نداریم باید به سمت کشت دوم و کشت‌های پرآب‌طلب پیش رویم؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیدمحمدرضا رضوی طی گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره وضعیت جوی استان با توجه به اینکه هواشناسی تاکید بر روی تغییر اقلیم دارد، اظهار کرد: اوایل فروردین گرمای هوا در برخی شهرهای مازندران به 38 درجه سانتی‌گراد رسید که همه اینها نشانه‌‌های تغییر اقلیم و ناهنجاری‌های اقلیمی است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی فروردین ماه باران و برف داشتیم که تصور مردم بر این بوده تمامی مشکلات مربوط به کم‌آبی حل شده است، تاکید کرد: باید گفت که اصلا وضعیت خوبی نداریم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه به سمت کم‌بارشی پیش می‌رویم، اضافه کرد: بارندگی نیز در سه ماه آینده در مازندران زیر نرمال پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بارش‌ها نسبت به نرمال کاهش یافته است، افزود: هنوز وضعیت بارندگی‌ها رو به بهبود نیست.

رضوی درباره وضعیت افزایش دمای هوا، گفت: میانگین دمای هوا رو به افزایش است به‌طوری‌که 6 ماهه دوم سال گذشته 2.2 درجه افزایش دما داشتیم.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی مشکلات هنوز مسئولان به دنبال منابع جدید آبی هستند که این بزرگترین مشکل ما است در حالی‌که باید با اقلیم سازگار شویم، افزود: هیچ چاره‌ای نداریم مگر اینکه منابع آبی را مدیریت کنیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه میلیاردها تومان برای ایجاد منابع آبی جدید از جمله برای سدسازی، بارورسازی ابرها و چاه‌ها هزینه می‌کنیم ولی در مصرف هیچ مدیریتی نداریم، تصریح کرد: می‌توانیم با میلیون‌ها تومان از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریتی روی منابع آب نداریم، سؤوال اینجاست چرا وقتی آب نداریم باید به سمت کشت دوم و کشت‌های پرآب‌طلب پیش رویم؟

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: موضوع دیگر اینکه مردم هنوز نمی‌دانند منابع آبی در حال اتمام است و در مصرف آب مدیریت مصرف را به‌درستی در نظر نمی‌گیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیریتی روی منابع آب نداریم/وضعیت بارندگی‌ها رو به بهبود نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..