تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برانکو چگونه دو قهرمانی برای پرسپولیس آورد؟

برانکوایوانکویچ بعد از سه فصل خوب با پرسپولیس پا به دوران تازه ای می گذارد، دورانی که می تواند رسیدن به هدف بزرگ کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

به گزارش شما نیوز ،به گزارش" ورزش سه" درمیان 4 تیم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فقط پرسپولیس است که فصل گذشته نیز در این مرحله حضور داشته و سه تیم دیگر اولین بار است در دوفصل اخیر به این مرحله رسیده اند. این اتفاق مهم فقط یک راز دارد و آن «راز برانکو بودن» است. برانکو توانسته پرسپولیس را در سه فصل اخیر به ثبات برساند و انگار همه راز در این است که در پرسپولیس در عین ثبات توانسته رو به جلو حرکت کند. این تیم هرفصل نسبت به فصل قبل آمار بهتری به دست آورده است. راز برانکو تعادل است. تعادل میان ثبات و پویایی، صبور بودن و جنگجو بودن، آرامش و جاه طلبی و...نیروی جادویی و رمز و راز پروفسور است.


سرمربی کروات تا همین جا هم توانسته تبدیل به یکی از چهره های محبوب و شخصیت های ماندگار باشگاه سرخ تهران باشد هرچند او با یک افتخار دیگر یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا می تواند جاودانه شود. برای برانکو اما آخرین فصل سخت ترین آن ها هم بود. مصدومیت ها و جدایی ها و محرومیت هایی که به وجود آمد ، نقدها افزایش یافت و حتی تماشاگران کمتری به بازی ها آمدند اما برای او فصل آینده می تواند حتی دشوارتر باشد. پنجره نقل و انتقالاتی بسته است و برخی ستاره ها در حال رفتن هستند. تیم باید از عنوان قهرمانی اش در لیگ برتر دفاع کند آن هم در حالی رقیبان امسال تدارک بیشتری خواهند دید. 


فلسفه پروفسور


فرزاد حبیب اللهی آنالیزور پرسپولیس و روزنامه نگار سابق در اینستاگرامش مطلبی را درباره برانکو منتشر کرده است که بهترین تصویر را از برانکو به دست می دهد. او نوشته است:« شب پیش از بازی الریان در تهران. با برانکو پس از شام، درباره فلسفه فوتبال اش صحبت می کنم. پرسش این است: "یکی‌از ظریف ترین بخش های کار یک مربی، همگرا کردن چیزهای ذاتا واگرا نیست؟ اینکه در فلسفه فوتبال شما، هم صبوری بازیکنان در جریان بازی ضروری است و هم سریع بودن شان در بازی با توپ. "صبر و سرعت". یا: اینکه چگونه مربی در ابعاد مختلف، رفتار نسبتا ارام داشته باشد اما تیمش گرسنه و هجومی‌ بماند؟ برانکو: "من همیشه سعی کرده ام در زندگی‌ام نرمال باشم. تلاش برای نرمال بودن و نرمال رفتار کردن، یکی از اهداف همیشگی‌ من در زندگی‌ بوده و چیزی که در تیم ام می خواهم ایجاد کنم، همیشه این است که جاه طلب بمانیم و سختکوش، اما‌ نسبتا نرمال." دو شب پیش از با الوحده در تهران، زمانی که دیگر برد ما کافی نیست و نیاز داریم الریان هم به الهلال در قطر امتیاز بدهد تا پرسپولیس از دور گروهی صعود کند، برانکو سر میز شام با دستیاران اش، درباره میل درونی ما به خوشحال دیدن خانواده هایمان پس از هر برد حرف می زند. اینکه "چه لذت بخش است وقتی در فوتبال برنده میشوی، اعضای خانواده ات را می‌بینی که بهت افتحار میکنند. اما این هدف اصلی نباید باشد. هدف اصلی، سختکوش ماندن است. سختکوشی اگر وسیله باشد، میتواند موفقیت مقطعی ایجاد کند اما سختکوشی باید هدف مربی و تیم باشد، تا احتمال تکرار موفقیت بالا برود." ساعتی پیش اخرین تمرین ما برای بازی هفته اول لیگ انجام شد، در حالی که یکی از سختکوش ترین مردان تیم، همچنان سرمربی تیم است. یک روز مانده به آغاز لیگ، این سیکل در ذهن ام مرور می شود که "پیروزی، اسودگی می اورد. آسودگی، تنبلی می اورد. تنبلی، بی نظمی می اورد. و بی نظمی، شکست." همین سیکل یکی از دلایل دست به دست شدن جام و افتخار در سطح اول فوتبال اروپا است. اهمیت تاکید برانکو روی سختکوشی، پس از مرور این سیکل، دوچندان میشود‌. هر تیمی که تداوم در موفقیت داشته، چنین کلیاتی در فلسفه کارش نقش اساسی داشته است. پرسپولیس کمتر از دو ماه پیش یک فصل عالی را با قهرمانی در لیگ برتر و صعود به جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان به پایان رساند. اما تک تک ما باید در درون خودمان به این نتیجه برسیم که هدف، سختکوش ماندن در حد فصل گذشته است؛ انگار قهرمانی ای در کار نبوده است. هدف، فراتر از پیروزی یا شاد دیدن عزیزان است. هدف، سختکوش ماندن است؛ چیزی که می تواند تیم را دور از خودفریبی و تنبلی و بی نظمی و قطعیت شکست نگه دارد.


تمرین ، تمرین، تمرین


درباره برانکو این موضوع معروف است: برای او فقط و فقط تمرین مهم است. بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه هایشان بارها عنوان کرده اند که تمرینات برانکو روز به روز سخت تر می شود و برخی از آن ها مدعی هستند که هیچ تیمی در ایران به اندازه پرسپولیس تمرین نمی کند. خود برانکو نیز همیشه تاکید کرده است که پرسپولیس فقط با کار و تمرین و سختکوشی است که می تواند موفق شود. نکته جالب تر اینکه او هر سال تیمی شبیه تر به آن چه می خواهد می سازد. البته اگر پنجره نقل و انتقالانی مانع او نشود می توان حدس زد که تیم فصل آینده خیلی نزدیک تر به آنچه برانکو می خواهد باشد. او بازیکنان سختکوش و پرتلاش می خواهد و از روی جلد مجلات و روزنامه ها بازیکن انتخاب نمی کند. به همین دلیل است که حتی گاهی انتخاب هایش تعجب برانگیز می شوند. تمدید قرارداد برانکو با پرسپولیس اتفاقی اطمینان بخش برای این باشگاه و هوادارانش می تواند باشد اما آن هایی که دنبال هیاهو و اتفاق های غیرمنتظره هستند شاید خیلی چیز زیادی در انتظارشان نباشد. پرسپولیس فصل آینده صبورتر و سختکوش تر و در عین حال جاه طلب تر خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برانکو چگونه دو قهرمانی برای پرسپولیس آورد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..