تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قله دعاها از نگاه ائمه اطهار(ع) + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دل ها که می گیرد، نواهای دعا که بالا می رود، سوز جان که از ساز زبان آدمی خارج می شود و به آسمان ها می رود، گره محکمی میان دستان بلند شده انسان و ریسمان استوار الهی شکل می گیرد. گره ی که می خواهد پیوند انسان و پروردگار را به حدی ناگسستنی کند که گویی هر لحظه و هر جا آدمی در جوار خداوندگارش بوده و همانند کودکی شیر خوار، جدایی از مادر برایش غیر ممکن است.

حقیقت پیوند و انس انسان با خداوند، بهانه ای می خواهد که باید ظرف زمان و مکان به گونه ای بستر لازم را در جهت این هدف والا فراهم شده ببینند. رمضان همان زمانه ای است که زبان ملائک پر می شود از مناجات های بی پایان و زمین به گونه ای سبک  می شود و بالا می رود که اگر دستانمان را بلند کنیم، حرارت عشق بی پایان آسمانی را لمس می کنیم.

ش

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، مدرس حوزه و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دعا کردن و ویژگی های آن گفت: دعا یعنی خواستن. دعا فقط گفتن نیست. دعا یعنی طلب و نیاز خود را با معبود در میان گذاشتن؛ یعنی اعتماد کردن به خدایی که اگر نازی کند در هم فرو ریزند قالب ها، و از او برای رهایی از گرفتاری ها و برای رسیدن به قله ها کمک گرفتن.

وی افزود: دعا سرمایه ی حرکت است؛ ابزار زندگی و ابراز بندگی است؛ وسیله ایست که انسان در گرفتاری های زندگی و پشت بن بست های نا امیدی باقی نماند. دعا راهی است که انسان به خدا بگوید که حواسم پیش توست. دعا انواع اقسامی دارد. چرا که زبان ها گوناگون هستند. مولوی می گوید

لنگ و لوک و خفته‌شکل و بی‌ادب سوی او می‌غیژ و او را می‌طلب

یا در جایی دیگر می گوید

تو کجایی تا شوم من چاکرت       چارقت دوزم کنم شانه سرت وقت خواب آید بروبم جایکت       دستکت بوسم بمالم پایکت

ش

این کارشناس مذهبی در ادامه به بیان اقسام دعا پرداخت و تصریح کرد: بعضی ها در دعاهایشان به شکلی و بعضی دیگر به شکلی دیگر سخن می گویند. انسان مختار است با زبانی که می خواهد و شکلی که دوست دارد، با معبودش مناجات کند.

سرلک در پایان اضافه کرد: ما قله ای هم در عا ها داریم که اولیای خدا با خدا در میان گذاشتن. افق بلندی که آن ها در نهایت سیر و سلوک بندگیشان با خدا زمزمه کردند. حتما لازم است که با دعا هایی که از ناحیه حضرات معصومین (ع)، ائمه اطهار (ع) و پیامبران (س) به ما رسیده است، انس بگیریم. هر چند که زبان دعا گشوده است و هر کسی به تعبیر مولوی می تواند از ظن خودش یار خدا شود. به امید انس هر چه بیشتر با خدا و به امید شکوفایی بندگی همه ما.

انتهای پیام/

بهترین دعا ها از زبان بزرگان دین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قله دعاها از نگاه ائمه اطهار(ع) + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..